בהוראת אלוף פיקוד המרכז הצבא עקר היום כרמים ומטעים ביישוב עמונה

 חמש שנים מפינוי מבני הקבע ביישוב עמונה ולאחר שהאזור נסגר לכניסת ישראלים גם כרמי התושבים נהרסו.

Artboard 22 copy 12

הסרטון המרגש שהעלה ידידיה שפיץ

הבוקר, למרות שלא נטענה בעלות של אף פלסטיני על הקרקע של משפחת שפיץ, כוחות צבא הרסו את כרמו של ידידיה שפיץ, כרם אותו נטע לפני 21 שנה. הכרם פונה בעקבות החלטתו של אלוף פיקוד המרכז על פי החלטת בג"צ ועתירתם של שלום עכשיו.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ הגיב בטוויטר לעקירה כך: "הערבים משתלטים בשיטתיות ובסיוע בינלאומי רחב על עוד ועוד שטחים ביהודה ושומרון בצורה בלתי חוקית ומה שבוער לשר הביטחון גנץ, זה לעקור כרם בן 21 שנה של מתיישבים. תראו את הכאב ואת עוצמת השרשים והחיבור לארץ החיים של החקלאי ידידיה שפיץ שהכרם שלו נעקר הבוקר באכזריות. החיבור הזה ינצח."

בפוסט מרגש ששותף בידי עשרות אנשים, שכנם של ידידיה, אבישי עברי, כותך כך: "אני זוכר כשידידיה נטע את הכרם הזה בשתי ידיו. ממש בשתי ידיו. ריתך 120 זויות Y אחת אחרי השנייה ונטע גפן אחרי גפן. יום הולדת ראשון של רון בני הגדול עשינו שם. אחרי השחרור מהצבא ידידיה לא נסע לטייל בהודו ולא הלך לעשות כסף באמריקה. הוא עלה אל גבעת קוצים ריקה מאחורי הבית ועשה ממנה גן עדן. כרם גדול ופרדס קטן ואחר כך יקב קטן. גת שהיא שחזור של גת עתיקה בה ילדים ומבוגרים יכולים לדרוך יין כמו פעם. כמה יופי, רגעים שמחים, פירות טובים ויין טעים יצא מהכרם הזה. כמה אמונה ואהבה וטיפוח השקיעו ידידיה והדסה בכרם הזה…
יש נבואה בספר התנ"ך, הספר המייסד של תרבות המערב ושל כל מה ששווה משהו בהיסטוריה האנושית. כתוב שם שבני ישראל יחזרו לשומרון ויטעו שם כרמים. בניגוד לכל הגיון זה באמת קרה. אלפי שנים אחרי שזה נכתב. אין עוד סיפור כזה בעולם או בהסטוריה. לא קרוב לזה אפילו. ספר נבואי שנכתב ואחרי אלפי שנים מה שכתוב בו קורה. אחד לאחד. בדיוק באותו מקום. כל הספרים, הסרטים והמחזות בעולם הם צל חיור של הדבר הזה, ומדינת ישראל, שהיתה אמורה לחגוג את זה ולשמור על זה מכל משמר. שהוקמה בכלל –  למעשה נחזתה מראש רק בשביל זה, בדיוק בשביל זה, עקרה והחריבה את זה במו ידיה.
ובלי סיבה באמת. כן הם מילמלו משהו על הסעיף המשפטי של הגדרת בעלות. כולם כולם יודעים שזה שקר. אין ערבי שטוען שזה שלו. אין ולא היה אף ערבי שעיבד את המקום וגם עכשיו אף אחד לא בא אל הגבעה הזאת ששבה להיות גבעת קוצים ריקה כמו קודם."

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום