היום שאחרי אבו מאזן: "ישראל צריכה להיות מוכנה לאפשרות שהיא תחליף אותו"

אלוף במיל' עוזי דיין קורא למערכת הפוליטית והצבאית להיות שחקן משמעותי ביום שאחרי אבו מאזן ולהיערך צבאית לכניסה לשטחי A

Artboard 22 copy 12

במערכת הפוליטית והצבאית מתכננים כבר זמן רב תרחישים ליום שאחרי פטירתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. אלוף במיל' עוזי דיין מתאר את תמונת המצב שתתגלה, וקורא להיערך למלחמות הפנימיות שיזלגו גם לישראל: "אנחנו צריכים בעיקר להבין שכשאין אבו מאזן יכולה להיות מלחמה בין ארגוני הטרור הפלסטינים כולל ארגוני התנזים של הרש"פ, ושם יש יתרון לחמאס. הוא מאורגן יותר טוב, עם תמיכה עממית יותר טובה. כיון שאנחנו נמצאים גם בממשלה חדשה אני חושב שאנחנו צריכים להכניס עוד שחקן וזו מדינת ישראל. אני לא יודע מי יחליף את אבו מאזן אבל אנחנו צריכים להיות אפשרות. לא אומר שאנחנו רוצים לשלוט ברמאללה, אבל אנחנו צריכים להיות שחקן הרבה יותר משמעותי ולא להגיד שאנחנו לא מתערבים בגלל שזה יקרה בלב הארץ שלנו".

ההיערכות מבחינתו צריכה להיות יותר מהמלחמה בטרור שישראל מבצעת היום: "ישראל צריכה לא רק להילחם בטרור בצורה שהיא עושה היום, אלא להיות מוכנה למבצע מקיף ביו"ש ובקעת הירדן שכולל גם כניסה לשטחי A, חיסול מחבלים, איסוף נשק ועצירת העבודות בשטחי C".

play-rounded-fill

התעדכנו בתוכן היומיומי שלנו רק בערוץ ToV

דיין טוען כי יש לקחת את ג'נים ושכם כמקרה בוחן לשאר הערים הפלסטיניות: "ארגוני טרור איסלאמיסטיים, הדרך היחידה לאיים עליהם זה לאיים על עצם קיומן. אם האיום נקלט אז נראה לאן הרשות  החדשה מתקדמת. אסור לנו ליצור מצב שהפלסטינים נלחמים בינם לבין עצמם ואז נקבל את חמאס כשלטון לגיטימי".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום