איך לספר לילדים על אדם שהם מכירים שנחשד בהטרדות

חשוב לשתף ולספר לילדים על כללי פרטיות הגוף, איך מספרים להם על אנשים שהם מכירים, כמו הסופר חיים ולדר, שנחשדים במעשים שלא שומרים על הכללים האלה?

Artboard 22 copy 12

 

כשמתפרסמים מקרים כמו של חיים ולדר, שהוא מאוד מוכר אצל הילדים, אנחנו צריכים לדעת איך לתווך להם את זה. חשוב שהם ידעו ויבינו את הסיפור, אבל איך מספרים להם את זה ברגישות כך שהם יבינו אבל לא יפתחו חרדות מפני אנשים?

שניאור וולקר מארגון לתת פה, ארגון שנותן פה לילדים שנפגעו מינית מסביר לנו איך לקחת אירועים כאלה ולהפוך אותם להזדמנות לשיח. קודם כל שואלים את הילד-האם שמעת על המקרה הזה? אם לא, זו הזדמנות לחזק את כללי פרטיות הגוף. אם הילד שמע על זה לשאול אותו מה הוא הרגיש, ולעזור לעשות סדר. מודל התגובה של 'לתת פה' נותן למבוגרים סדר פנימי ולתת לילדים להרגיש שהיה שווה להם לשתף אותנו, בין אם בבלבול או בכל חוויה לא נעימה שקרתה להם. חשוב דבר ראשון להגיד לילד שזה טוב שהוא סיפר לנו את זה ושאנחנו פה בשבילו, ואחר כך לשאול אותו מה הוא בעצמו חושב שצריך לעשות-לתת לילד תחושה של שליטה. המטרה שלנו זה לגרום לילדים לדעת שאנחנו תמיד פה בשבילם ואנחנו הכתובת לכל בעיה, גם היא קטנה. לא רק בעיה ברמה 10, אלא גם בעיה ברמה 2.

אנחנו חייבים לשדר משהו בריא ולא להיות בחרדה, לא להיות עסוקים במפלצות או בפוגעים. ללמד את הילדים כל הזמן על כללי פרטיות הגוף, ואם מישהו פגע בהם מייד לבוא לספר. ללמד אותם את 3 הלמ"דים-להגיד לא, לברוח ולספר. וגם מקרים כמו של חיים ולדר צריך לקחת כהזדמנות להעצים את השיח בינינו לבין הילדים.

רוצים לראות תכנים נוספים? בואו לערוץ TOV.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום