וריאנט ה'אומיקרון'-כל מה שאתם צריכים לדעת

התגלה בישראל החולה הראשון בווריאנט הקורונה 'אומיקרון'. מה זה אומר לגבינו? מהן המגבלות החדשות? כל הפרטים

Artboard 22 copy 12

המוטציה החדשה של נגיף הקורונה, ה'אומיקרון' הגיעה למדינת ישראל ביום שישי האחרון, ע"י אדם ששב ממדינת מלוואי באפריקה. ישראל היא המדינה השניה מחוץ לדרום אפריקה שהתגלה בה נשא של הזן הדרום אפריקאי, אבל מאז מדינות רבות באירופה בהן גרמניה, הולנד, בריטניה ואיטליה דיווחו על מקרים נוספים של האומיקרון. זן האומיקרון עלול להיות מדבק פי 500 מזן הדלתא, ומדענים חוקרים כרגע את השפעת החיסון עליו.

אמש ה- 27.11.21 מוצאי שבת, ראש הממשלה נפתלי בנט כינס את קבינט הקורונה שהחליט על שורת הגבלות חדשות על מנת להתמודד עם הוריאנט החדש. להלן ההחלטות שהתקבלו בדיון:

תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו על ידי וועדת חריגים.

מחוסנים או מחלימים השבים לישראל יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה ולאחריה ייכנסו לבידוד ביתי, ויוכלו לצאת ממנו בכפוף לבדיקת PCR שלילית נוספת ביום השביעי לבידוד.

ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית הם יועברו להמשך בידוד ביתי ויוכלו לצאת ממנו לאחר בדיקת PCR שלילית ביום השביעי.

בנוסף הוחלט על הפעלה של האיכון הסלולרי שמופעל על ידי השב"כ על מנת לנסות ולאתר מאומתים. בחללים סגורים, יוחל מתווה התו הירוק בהתכנסות העולה על 50 משתתפים (במקום 100 משתתפים, על פי המצב הנהוג כיום).  מופעים ופעילויות בחג החנוכה יוותרו ללא שינוי, בהתאם למתווה שאושר בשבוע שעבר, תוך הקפדה על כללי התו הירוק ויישום אכיפה מוגברת.

צוות המומחים הציג בפני חברי ועדת השרים את עמדתו, לפיה החיסון לקורונה חשוב בשלב זה יותר מתמיד, במטרה להגן על בריאות הציבור מפני תחלואה קשה, ולכן קבינט הקורונה שב וקורא לציבור לצאת ולהתחסן בחיסון השלישי ולחסן את הילדים בהקדם האפשרי.

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום