האלטרנטיבה של כהנא זה להחריב את המערכת

הרב עמיחי אליהו סבור כי סוגיית הכשרות של השר כהנא מעבירה מסר שכל הרבנים מושחתים

Artboard 22 copy 12

על סוגיית הכשרות מול המהלך של שר הדתות מתן כהנא, ועל שאלות אחרות נשאל הרב עמיחי אליהו, יו"ר ארגון רבני קהילות בראיון מול אלעזר שטרום בתכנית "הרב והפרופסור"."האלטרנטיבה של כהנא היא להחריב את המערכת". בתגובה לשלתנו האם סוגיית הכשרות שמעלה כיום שר הדתות מתן כהנא הינה אלטרנטיבה טובה?  השיב הרב עמיחי אליהו, כי לדעתו המסר המרכזי של המהלך הזה הוא ש"כל הרבנים מושחתים".

זה נובע לדעתו מכמה סיבות, כשאחת מהן היא לדבריו ש" ישנו חוסר שימוש של הרבנים בכלים של שיווק והסברה". בנוסף אמר כי כשמייצרים יחסי משגיח מושגח זה מפעל עסקי ואנשים יעלימו עין. בשאלה לגבי מידת הכשרות לה הוא מחויב אמר כי הוא סומך על כשרות הרבנית הראשית ומחמיר על עצמו , לחומרא. הוא השווה את הדבר למי שמתלבט בין קניית מכשיר נייד מסוג שיומי לאפל. שניהם ראויים, אך האחד משודרג יותר.

בהמשך הראיון, כשנשאל על אליטיזם אשכנזי בתוך הציבור הדתי, ענה שבתוך עולם של מנהגים שונים הציבור שלנו עשה מהלך גדול. אך השדר שנוצר הוא ש"אנחנו" האוטופיה ו"כל מה שאתה רואה בבית, לא טוב כמונו".

לדבריו ישנה תפיסת עולם שהחינוך הספרדי מביא הרבה חום ואהבה. ואף הוסיף כי הרבה פעמים שאל את עצמו, בשביל מה צריך את כל החום הזה? ולא הבין איזה אוצר גנוז יש בדרך שסבא שלו הביא לעולם, ושאבא שלו מביא. ובעיניו זוהי תקופה שמחברת , ושיודעת לחבר בין מערב למזרח. " יש פה בשורה", אמר וכי זו תפיסת עולם שיודעת לחיות עם כל החומרות והנחרצות. בשורה שלגישתו צריך לחקור אותה וללמוד אותה.בהמשך דבריו אמר כי הוא רואה הזדמנות לחבור עם הציבור המסורתי.

להמשך ראו בכתבה.

 

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום