המוסלמי שהתגייר

פגישה גורלית שינתה את מסלול חייו וגרמה לו להבין, שהוא אינו מוסלמי, אלא יהודי. סיפורו הבלתי ייאמן של מומתאז חלאווה.

Artboard 22 copy 12

הוא פוגש יהודי לראשונה בחייו, ושם נאמר לו משפט ששינה את חייו, ושהוא למעשה יהודי. איך ייראו חייו משגילה שהוא שייך לדת האויב?

הוא גדל בכווית, במשפחה מוסלמית, כמוסלמי, למרות שלא ממש חיו את מנהגי האיסלאם. בכווית, לדבריו, בכל מערכת החינוך מטיפים בהתמדה נגד היהודים. לסבתא שלו היה ספר תפילות קטן שהיתה לוקחת איתה לכל מקום. הוא לא היה כתוב בערבית, ולא בשפה אחרת שהכיר. אך זכור לו שהיא ישבה להתפלל איתו ובכתה. יום בהיר אחד, כשחיפש במגירות ישנות, מצא מסמך בערבית שבו כתוב את שם משפחתה הקודם של סבתו-, מזרחי. הוא ידע שסבתו היתה יהודיה, אך לפי האיסלאם מה שקובע זו דת האבא. ולכן מבחינתו זה לא היה רלוונטי. בעקבות כניסת סדאם חוסיין לכווית הוא ומשפחתו עברו לירדן, והוא משם עבר לקנדה, לצורך לימודים.

ביום אחד הוא פגש אדם ששינה את חייו. היה זה יהודי חובש כיפה, שאליו ניגש בפליאה שכן לא פגש כל יהודי עד אותו רגע. ברגע של פתיחות, שיתף אותו בכוונתו לקיים פעילות שתקרב בין יהודים לערבים, שכן סבתו היתה יהודיה ואין לו מושג על הדת הזו. 'אז אתה יהודי' ענה לו האיש. 'ביהדות הדת נקבעת לפי דת האמא'. זה היה רגע מכונן עבורו. העובדה שהוא יהודי זו מציאות חדשה עבורו. המעגל נסגר כשהוא הלך לבית הכנסת באותה שבת, ובמהלך התפילה הוא החל לבכות. הדמעות עם הסידור של הסבתא שלו, הפכו להיות  הפעם שלו, והוא הרגיש באותו רגע שהוא יהודי. מאז הוא עלה לישראל, התגייר כהלכה ואף התחתן עם אישה יהודיה,והוא מתכון להמשיך את הקשר ליהדות מהיכן שסבתו הפסיקה.

tal
Author: tal

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום