פרשיית שירין אבו עאקלה: האם נהרגה מאש צה"ל? כנראה לעולם לא נדע

עד היום לא ידוע אם העיתונאית שירין אבו עאקלה נהרגה מאש כוחותינו או לא, כך או כך, בבית המשפט נלחמים בחיילי צה"ל כאילו הם אחרוני הטרוריסטים

פסקת ההתגברות
play-rounded-fill

במהלך פעילות מבצעית של צה"ל בג'נין, כחלק ממבצע שובר גלים שנועד לעצור פעילי טרור, נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה, ערבייה-נוצרית שעבדה ברשת אל-ג'זירה. עד היום לא ברור האם היא נהרגה מאש צה"ל או ממקור ירי אחר, ונשמעו קריאות לפתוח בחקירה מקיפה. נפגשנו עם שרון זגגי פנחס, עו"ד ואל"מ במילואים, כדי להבין באילו מקרים בדיוק פותחים בחקירת מצ"ח.

פנחס פותחת, "צה"ל אומר שהוא לא יכול לשלול שהיא נהרגה מאש כוחותינו, אך גם אין וודאות שהיא נהרגה מירי צה"ל. האירוע מוות הזה קרה תוך כדי אירוע מבצעי בעצימות גבוהה, עם ירי בלתי פוסק. בדרך כלל במקרים כאלו נפתח תחקיר מקיף שנגבים בו עדויות מחיילים וראיות מדעיות מהשטח, בודקים מרחקים, כתמי דם ומזה גוזרים מאיפה בא הירי. כשמסתיים התחקיר הוא מגיע לפרקליטה הצבאית הראשית והיא צריכה להכריע האם תפתח חקירת מצ"ח או לא".

https://old.tovnews.co.il/%d7%a1%d7%a2%d7%a8%d7%94-%d7%94%d7%a8%d7%9e%d7%98%d7%9b%d7%9c-%d7%94%d7%a2%d7%91%d7%99%d7%a8-%d7%9e%d7%a1%d7%99%d7%91%d7%aa-%d7%a2%d7%99%d7%aa%d7%95%d7%a0%d7%90%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%91%d7%a1%d7%99/

פתיחת חקירה לדבריה בדרך כלל תתבצע כשמעורבים באירוע אזרחים. "המדיניות היא שכשיש ירי באיזור אוכלוסייה אזרחית תוך כדי פעילות מבצעית, אז הנושא הזה נבדק, או גם במקרה שנהרג מחבל. אבל ברור כבר מהשלב הראשון שקרה דבר מאד חריג". יחד עם זאת, היא טוענת כי יש הבנה בצה"ל לגבי הסיטואציה שנתונים בה החיילים ולא ממהרים לפתוח בחקירה. "המדיניות של פתיחת חקירה באירועים מבצעיים היא מדיניות מצמצמת. מדובר בהחלטות של שבריר שניה בלהט הרגע צריך לשכלל תוך זמן קצר וקשה לשפוט אותו בכלים המשפטיים הרגילים".

לשאלה האם הלחץ התקשורתי עלול להשפיע על החלטת הפרקליטה אם לפתוח בחקירת מצ"ח, היא אומרת, "אני לא חושבת שהלחץ משפיע על הפרקליטה, אבל כן מדובר על מקרה שיצר הד ציבורי וכתבת שנהרגה, וזה ישפיע מן הסתם על היסודיות של התחקיר. אני מבינה שהיא כבר קיבלה את ההחלטה שלה. בסופו של דבר האמריקנים יבקשו לקבל תשובות וסיכום של הממצאים, ואם זה יניח את דעתם אז בכך זה הסתיים".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אודי
אודי
1 שנה לפני

כל מומחי ליסטיקה מכל העולם, לא מפסיקים להתפקע מצחוק איך הישראלים המטומטמים נפלו ברשת והתחילו להתנצל …

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום