הילד כל היום מול המסך? גלו מנהיגות

המסכים כבשו את העולם ולעיתים נדמה שגם את ילדינו, האם ניפוץ הנייד עם פטיש יעזור? הרב אגל-טל סבור שלא, אבל יש לו פתרונות אחרים

Artboard 22 copy 12
play-rounded-fill

אם חייזר היה קופץ לבקר בכדור הארץ, הוא היה סבור שיש לבני האדם איבר נוסף – המסך הקטן שלא מש מידנו. ההתמכרות למסכים היא מגפה עולמית שקשה לכולם להתמודד איתה, על אחת כמה וכמה לילדינו. שוחחנו עם הרב אהרון אגל טל, מייסד ארגון אח"י, כיצד נכון לחנך את ילדנו בעולם בו המסכים הפכו לעובדה.

"בעולם אידאלי שבו מלאכי השרת צולים לנו בשר – לא יהיו מסכים, כל היום נעסוק בתורה", פותח הרב אגל טל במשל. "אולם בעולם בו אנחנו חיים, המסכים הפכו להיות חלק מהחיים. בעולם אידאלי לא יהיו רכבים, כי רכבים גורמים לתאונות דרכים, אבל כרגע זו המציאות ולא נוותר על הרכבים".

במקום להילחם במציאות הקיימת הוא מציע פתרון שדורש מאיתנו שינוי פנימי. "אני חושב שמול המסכים שמושקעים בהם מיליארדים כדי להניע את הילדים שלנו, אנחנו נתבעים לתת תמורה שוות ערך. הורים צריכים להפוך ממנהלים למנהיגים. מנהל הוא אדם שמנהל את סדרי חיים, דואג למזון וכלכלה, לעומת זאת מנהיג הופך להיות מודל זהות לאלו שהוא מנהיג אותם".

https://old.tovnews.co.il/%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%90%d7%92%d7%9c-%d7%98%d7%9c-%d7%92%d7%a0%d7%a5-%d7%9e%d7%95%d7%97%d7%a7-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%96%d7%94%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%99%d7%aa/

לדבריו, ההבדל בין מנהל למנהיג מקרין לא רק על הילדים, אלא קודם כל על העמדה שלנו מול עצמנו. "כולנו בתוך הסיפור הזה. ככל שאנחנו מעלים את תביעת הערך מהחיים, כך אנחנו נהיה מסוגלים יותר להנהיג את החיים שלנו עצמנו. המסכים זו עובדה קיימת כנראה. אני לא חושב שניפוץ מסכים עם פטיש, יכול לעזור. אני מכיר גם נזקים שקורים כשהולכים לקצוות. מנהיג הוא אדם שמביא ערך לחיים, והוא יודע לאזן בין הכוחות השונים שבחיים. כשאנו עומדים מול ילדנו הם לא מצפים ממנו רק לקבל את הערכים האידיאולוגים הגדולים, הם רוצים לראות איך זה מתממש בחיים", הוא אומר.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום