ללכת אל הלא נודע בעקבות הרב קוק

מסע התשובה שהחל מילדותו בבית המסורתי, לימודי הנדסת תוכנה באוניברסיטה ומפגש מרגש בפאב עם תורת הרב קוק

יעל קאפח ורשאואר
play-rounded-fill

יום השנה לרב קוק הוא הזדמנות לדבר על תנועת התשובה שנוצרה לאורו ולדרכו. פגשנו את יאיר כרמי, בוגר ראש יהודי, שסיפר לנו על תהליך התשובה שעבר ועל המקום המשמעותי שהיה בו לתורת הרב קוק. "זה התחיל בכך שגדלתי במשפחה מסורתית בסביבה חילונית", חוזר כרמי עשרים שנה לאחור. "הייתי סטודנט בבאר-שבע להנדסת תוכנה, ובהדרגה נחשפתי לשיעורי תורה בסביבה ומהר מאד גילתי את הרב קוק וספריו. התחלתי להתחבר, לשמוע שיעורים ולהתקרב".

המסע של כרמי אל התשובה היה הדרגתי. "זה היה ללכת אל הלא נודע. תהליך שהולך ונבנה ולא החלטה "אני חוזר בתשובה". זה משהו די ניסי ומדהים", הוא אומר ונזכר בשבת הראשונה ששמר. "היה שלב בתחילת הדרך שעדיין לא שמרתי שבת, והשתתפתי בשיעור מדהים של ערכים באיזה פאב בבאר שבע, ובדרך חזרה ברכב, אמרתי לעצמי שאני לא יודע אם אני רוצה להיות דתי, אבל לפחות יום אחד בשבוע אני רוצה לבדוק איך הדבר הזה נראה, שביעית מהחיים להיות דתי, וכך התחלתי לשמור שבת".

https://old.tovnews.co.il/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%92%d7%95%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%92%d7%99%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%aa%d7%95%d7%a8%d7%aa-%d7%94%d7%a8%d7%91-%d7%a7%d7%95%d7%a7/

לדבריו, התחום הכי קשה בחזרה בתשובה הוא התחום החברתי. "אין לך ליווי ומי שידריך אותך בתהליך התשובה. לחוזרים בתשובה יש גם קושי גדול יותר למצוא זוגיות. לקח לי 17 שנים למצוא את אשתי. לשמחתי, בשלב די מוקדם גילתי את "ראש יהודי" וזה נתן לי מענה לתחום החברתי. היה כיף לגלות שיש עוד אנשים כמוני ולדעת שאני לא המשוגע היחיד".

ומה קסם לו בתורת הרב קוק? "מתחילת הדרך רציתי להעמיק בתורה. מצאתי בתורת הרב קוק מרחבים של חכמה ורגש שאפשרו לי להעמיק. פגשתי משהו שלא צמצם אותי והלחיץ, אלא סקרן אותי", הוא אומר ונראה שעדיין ניצוץ החיים מרצד בעיניו.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום