חופש והילדים אוכלים רק שטויות, מה עושים?

כיצד מונעים מהילדים לאכול מזונות לא בריאים, איך בונים סדר יום, מה הפתרון לאכילה הבלתי נגמרת וגם; מה עושים כשיוצאים מהבית

ריבי
play-rounded-fill

גם אתן מגיעות לחופש הגדול ומוצאות את הילדים אוכלים כל היום ג'אנק פוד. רוצות לדעת איך גורמים לילדים לאכול בריא ונכון גם כאשר אין הרבה זמן? שחר סמיט, אמא לשבעה ויועצת לאורח חיים בריא מסבירה איך צולחים את העצירה מהמסגרות גם באופן התזונתי.

סמיט מספרת על הדרך באמצעותה נגרום לילדים לאכול בריא. היא מחלקת את זה לפי הגילאים השונים וטוענת שלכל גיל והיחס ההולם לו. "אני אחלק את זה לשלושה חלקים. דבר ראשון אני מתייחסת לחופש הגדול כדבר שאפשר להיערך לקראתו. זו לא הפתעה שהחופש הגדול מגיע ושהילדים בבית ואנחנו יכולות קצת לתכנן ולחשוב מראש. מה שמאוד עוזר בטח במשפחה רב גילאית כמו אצלי זה לחלק את המשפחה לשניים. הילדים היותר גדולים, ז-ח ומעלה הם יותר גדולים ויכולים לדאוג לעצמם. כמו כן הם גם אחראיים לכך שהם ינקו וידאגו למלאי לאחר שהחברים הגיעו. בנוסף לתת הסברים כללים, למשל במקום שתייה קלה לשתות מים, ארוחה אחת ביום עם ירקות וזו בעיקרון המסגרת. הקטע היותר מורכב בשבילנו האימהות הוא הילדים הקטנים. אלו שדורשים יותר טיפול וזה ההכנות וההאכלות לאחר מכן".

https://old.tovnews.co.il/20250-2/

היא ממשיכה ומסבירה שאחת הבעיות הגדולות של החופש היא הסדר. לכן היא מציעה פתרון משלה בכדי להתמודד עם האכילה הלא מבוקרת. "מה שאני מציעה לעשות זה איזשהו סדר יום וזה למעשה החלק השלישי. הוא החלק היותר קשה בשבילנו האימהות. במהלך הקורונה, בימים הראשונים כשראיתי שאני נשאבת ממש לחיות בתוך המטבח, עשיתי איזשהו סדר יום. הוא גמיש, נושם וחי ונותן לך כאמא מרחב ולא להיות כל הזמן סביב המטבח. זה משעמם, לא כיף ומביא אותנו כאימהות לאכילה יתירה. גם הם וגם אנחנו זקוקים לסדר הזה. מה שאנחנו עושים אני קוראת לזה ארוחות ובין הארוחות מנוחה מאכילה.

היא מדגישה ואומרת שחשוב להזכיר לכל האימהות שבמהלך שנת הלימודים הילדים אוכלים ארוחת עשר ועד ארוחת הצהריים הם לא אוכלים. כמו כן הם עושים הרבה דברים אחרים שמסיחים דעתם מהאכילה. הרבה פעמים הילדים אומרים לנו שהם רוצים לאכול בין הארוחות והם למעשה מתכוונים שמשעמם להם והם בחוסר פעילות ולא בגלל שהם באמת רעבים. "מה שאנחנו יכולות לעשות כדי לייצר הרגלי אכילה בריאים ולחסוך לנו הרבה כוחות זה לעשות סדר יום שיש ארוחה והילד גם יודע איך לאכול לשובע. כיוון שעד הארוחה הבאה אנחנו נותנים למטבח ולפה לנוח. לכן הכלל החשוב ביותר מבחינתי זה לייצר סדר".

https://old.tovnews.co.il/%d7%94%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%99%d7%a7%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%99%d7%a9-%d7%9e%d7%94-%d7%9c%d7%a2%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%9b%d7%93%d7%99-%d7%9c%d7%a6%d7%9c%d7%95%d7%97-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%97/

אז איך עושים את השינוי הבריאותי שאנחנו כל כך רוצות? סמיט מסבירה: "אנחנו לא קופצות מ-0 ל-100, זה לא הכול או כלום. זה לא שאם עד עכשיו הם אכלו ג'אנק פוד, מלוואח ופיצות ופתאום נעביר אותם ללחמים מונבטים. צריך לעשות את זה בצעדים קטנים, למשל שתייה של מים, ירק בכל ארוחה ולא צריך איזה סלט מפונפן. אפילו שיאכל כל יום אותו ירק זה טוב מאשר שלא יאכל כלל. זה עוד אחד מהעקרונות שלי, כל מה שאת עושה הרבה יותר טוב מלא לעשות. כל אישה צריכה להכיר בכוחותיה ובמה שמתאים לה, מה שמתאים לאישה אחת לא מתאים לאחרת וכך גם לגבי המשפחה".

בכל הנוגע ליציאות מחוץ לבית מדגישה סמיט שחשוב ללכת לבריכה לא מאוד שבעים, כי אנחנו רוצים להיות שם פעילים. מה שהיא כן מציעה זה לקחת לבריכה לא רק פירות ונשנושים אלא ממש להפוך את זה ל"מיני ארוחה". זה יכול כריכים, קרקרים עם מטבלים או ירקות, בכדי לא להגיע הביתה מורעבים. כך כשמגיעים לאחר מכן הביתה פחות קריטי הרעב שלהם. דבר נוסף הוא שחשוב לתכנן מראש שכאשר חוזרים הביתה תהיה ארוחה מוכנה שיהיה אפשרי לתקתק אותה.

https://old.tovnews.co.il/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%90%d7%a4%d7%a9%d7%a8-%d7%9c%d7%92%d7%93%d7%9c-%d7%99%d7%9c%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%9e%d7%97%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%90%d7%9e%d7%aa/

"מבחינתי אמא עסוקה צריכה שיהיה לה מזווה שמשרת אותה", היא מוסיפה בנחרצות. "אני אתן כמה דוגמות: ירקות קפואים, זורקים לתנור או למחבת ויש לך תוספת או בסיס לארוחה. כמו כן אפשר גם ירקות ולקטים שטופים, נכון שזה קצת יקר אבל הכוחות שלך, הזמן שלך והבריאות הנפשית שלך גם שווים הרבה כסף. גם ביצים, שימורים כמו חומוס, רסק עגבניות, טונה ותירס גמדי. כל  מיני דברים שאנחנו בתוך כמה דקות יכולות להפוך לארוחות מעולות".

לסיום, היא מביאה את הטיפ המנצח בכדי לגרום לילדים שלנו לאכול בריא ומזין יותר. "אם אנחנו רוצות שהילדים שלנו יאכלו יותר בריא, קודם כל אנחנו צריכות להיות המודל. אבל יותר מכך חשוב שהם יראו שאנחנו שמחות בזה ולא יראו אמא עצובה. אם אנחנו רוצות שהן ידבקו בדרך שלנו ויאכלו בריא אנחנו חייבות לעשות זאת מתוך שמחה, מילה טובה ועידוד".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום