מה למסורתיים ולאתאיסט מרחביה?

הפעיל החברתי טופז דויטש-רם מתמודד בפריימריז של הליכוד, ומנסה להסביר את האהבה של המסורתיים לנתניהו החילוני

יגאל מלכה
play-rounded-fill

עדיין אין תאריך סופי לפריימריז בליכוד, אך המועמדים מתחילים לחמם מנועים. אחד מהם הוא הוא טופז דויטש-רם שהודיע כי יתמודד בפריימריז של הליכוד לקראת הכנסת ה-25. דויטש-רם הוא פעיל חברתי ובין השאר מכהן כנשיא קרן "ערכים ליהדות וציונות". את חייו הבוגרים התחיל דויטש רם בשירות צבאי בדובר צה"ל אותו הוא מגדיר כ"מקום מאוד אלטיסטי". לאחר שחרורו מן הצבא, הוא המשך בקריירה של שיווק ופרסום, אך תמיד דאג לשלב בעשייתו העסקית עשייה ימנית. כך למשל היה דויטש-רם פעיל בתנועת "אם תרצו".

https://old.tovnews.co.il/%d7%9c%d7%94%d7%95%d7%a6%d7%99%d7%90-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%aa%d7%a4%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%94%d7%90%d7%a8%d7%95%d7%9f-tov-%d7%90%d7%a7%d7%98%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%94-%d7%99%d7%94/

דויטש-רם מספר שהוא גדל בבית מסורתי אך מערכת החינוך גרמה לו להתרחק מהדת: "אני חושב שאני בחור שגדל לבית מסורתי שמערכת החינוך לקחה אותו ובסוף המסלול של הלימודים, צבא, אקדמיה חזרתי למסורת". דויטש-רם גדל בטלמונד, עליה הוא מספר שזה מקום מעורב, אשר יש בו אנשים מכל קצוות הדת היהודית ועל כל גווני הקשת. הוא מוסיף "מערכת החינוך שם, הגדולה, העיקרית היא בעיקר ממלכתית. כולנו יודעים מה היא שווה. אני חושב שזאת תופעה בכל הארץ שיש הרבה מקומות שהם מסורתיים שהם עם צביון חילוני מסורתי ורואים איך מערכות החינוך במקומות האלו לוקחים הכל לטובת הפרוגרסיה וזאת המציאות".

את הדיסוננס איך בנימין נתניהו האשכנזי, האתאיסט שמתגורר בקיסריה וישראל הראשונה, מצליח למשוך אליו פעם אחרי פעם את המצביעים המסורתי, דויטש-רם מסביר: "מה שמייחד את המסורתיות מכל הזרמים היפים שיש בלי לפגוע ח"ו באף אחד אחר, המסורתיות רוצה ושואפת ויודעת להכיל תפיסת עולם שהיא מורכבת. ונתניהו כאידיאולוג הוא גם מאוד מורכב. זה נראה אמנם רחוק. אשכנזי, עשיר מקיסריה אבל בסוף זאת המפלגה הליברלית, ליברלית לאומית. ובסוף הלברלזים האמיתי נמצא בפריפריה. מי שקלט את העולים החדשים זה הפריפריה. מי שחי את הסכסוך הישראלי ערבי ברמת הדו קיום זה הערים המעורבות. בתל אביב עם כל הדו קיום שלה, רק 4 אחוז הם ערבים. ובלוד ובעכו ובכל הערים האלה זה אחוזים של עשרים, שלושים ואפילו יותר. לכן ביבי והמסורתיות מתאימים כי ביבי למעשה מגשים את המסורתיות ברמה האידיאולוגית שלו".

לדבריו, אדם חילוני שיחזור בתשובה, הוא לא יוכל להיות באריסטוקרטיה של הציבור הדתי לאומי, או באריסטוקרטיה של הציבור החרדי. לעומת זאת, למסורתיים יש את היכולת להכיל את כולם " אנחנו רואים שהרבה אנשים בישראל שהם פשוט שמרנים ואוהבים את המסורת באים בזרועות פתוחות אצל המסורתיים".

https://old.tovnews.co.il/%d7%99%d7%9c%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%95%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%a0%d7%a6%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%9b%d7%a0%d7%a1%d7%99%d7%99%d7%94/

בנוסף, הוא מתייחס גם לפוליטיקת הזהויות שהכניס השמאל לפוליטיקה הישראלית, "התרבות השמאלנית פרוגרסיבית הביאה פוליטיקת זהויות של אם אני שחור אני אציע לשחורים, אם אני רוצה לקדם שחורים אני צריך להצביע לשחור. אותו דבר לגבי אישה, להט"ב. אני מצביע לפי הזהות שלו ולא לפי מה שהוא אומר. הקהל הליכודי הוא לא אומר לעצמו בראש "אני מזרחי אני אצביע למזרחי, מזרחי יתן לו יותר או מזרחי יפעל טוב יותר"".

דויטש-רם שולל את הטענה לפיה אנשי הליכוד והאנשים המסורתיים הם אנשי שמאל. הוא מספר שאחד מהמקומות הראשונים אותם הוא פקד במהלך מסע הבחירות שלו זה הישובים הדרוזים. והוא נותן כדוגמא את הכפר הדרוזי חורפיש "האוכלוסיה שלו היא כמה אלפים, יש בו 36 חיילי צה"ל. אני אוהב אותם והם אוהבים אותי. כל הלברליזם שיכול להיות בישראל, כל הזכויות אזרח שאנחנו יכולים לתת שאני באמת מאמין בהם. כאילו על אחת וכמה וכמה כלפי אנשים קדושים כמו הדרוזים שאיתנו בברית דמים. הנגזרת של הלברליזם יכולה לבא אך ורק במקום שישראל בטוחה ביהדות שלה. כי מה ששומר על ההגירה שלנו זה היהדות. מה ששומר על הערים התרבותיים שלנו זה היהדות. מה שנותן לנו אמונה בצדקת הדרך זה היהדות. מה שגורם לנו לקום בבית ולשלם מיסים ולהגיד אני חלק מהמדינה הזאת זה היהדות".

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום