הלינץ' בסמוך לאריאל: "זה לא אירוע שהשב"כ צריך להיות מעורב בו"

דניאל שימשילשווילי, עורך דינם של הנערים שהותקפו בסמוך לאריאל, שופך אור על הפרשה המזעזעת ומסביר שהעצור הציל את חייהם של הנערים

יוסף רוסו
play-rounded-fill

האירוע בו אדם בן 44, ללא עבר פלילי הגן בגופו על קבוצת נערים שהותקפה באלימות ונעצר בשב"כ ממשיך לעורר זעם בימין. בראיון שהעניק לTOV דניאל שימשילשווילי, עורך דינם של הנערים שהותקפו, הוא שופך אור על הפרשה ומסביר שהעצור הציל את חייהם של הנערים.

בראשית דבריו, שימשילשווילי מתאר את המקרה ואומר: "מאחר שיש על האירוע צו איסור פרסום, אנחנו לא נכנס לפרטים. אבל על פי מה שידוע, ולפי מה שכן אפשר להגיד, מדובר בקבוצה של ילדים בגיל בר מצווה, שיוצאים לפעילות במסוך לבית. כולם ממשפחות טובות, נורמטיביות, שההורים שלהם הבינו את האופי של הפעילות ושלחו אותם כמו ששולחים כל ילד לפעילות. הם מגיעים בסמוך לגדר של אריאל, ומאתיים מטר מהנקודה של המשטרה, איפה שלאחר מכן הם גם נעצרו, ואז בשלב מסוים ממה שאפשר לומר יש התנפלות חסרת כל פרופורציות לעבר הילדים מצד המון ערבי שהגיע כנראה מאחד המטעים הסמוכים. הילדים רואים את זה, מנסים להגן על עצמם בצורה מתגוננת. זאת אומרת, לא היה שום מתקפה מצד הילדים. כבר פורסם שמתנחלים הגיעו לתקוף ערבים ובמהלך התקיפה הזאת אחד הערבים נרצח. זה מה שפורסם בהתחלה, ואני בטוח שבתזה הזה הלכו בימ"ר ש"י ובשב"כ ולכן הם גם התחילו לענות את אותו עצור. בסופו של יום הנערים הולכים מאחורי אותו אדם שמגן עליהם בגופו. פשוטו כמשמעו. הוא הגן עליהם, הוא מנע את זה שיפגעו בילדים האלה. ובסופו של דבר יש לנו הרוג מצד הפלסטיני ויש לנו את אותו אדם שהוא עצור בחשד לא פחות ולא יותר ברצח ממעשה טרור".

מעצר של אדם בשב"כ הוא אירוע חריג. במענה לשאלה למה האדם עצור בשב"כ ולא במשטרה עונה שימשילשווילי :"זו השאלה שכל התקופה הזאת זה מה שכולם שואלים – למה השב"כ מעורב בחקירה?. עו"ד דינו, חברי עדי קידר, מתחנן למעשה מהיחידה החוקרת תקחו את העניינים לידיים, תחקרו אתם. זה לא אירוע לאומני. זה לא אירוע שהשב"כ צריך להיות מעורב בו".

https://old.tovnews.co.il/%d7%9e%d7%96%d7%a2%d7%96%d7%a2-%d7%a0%d7%99%d7%a6%d7%95%d7%9c-%d7%94%d7%9c%d7%99%d7%a0%d7%a5-%d7%a0%d7%92%d7%a8%d7%a8-%d7%91%d7%a9%d7%91%d7%9b-%d7%a2%d7%a8%d7%95%d7%9d-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%a8/

שימשילשווילי מסביר שחקירה בשב"כ מגיעה כשיש חשד לרצח ממניע של טרור, מה שבוודאות לא קרה במקרה הזה: "הרי מה זה איסור מפגש עם עו"ד? יש את זה למחבלים, מי שחושבים שהוא בא במטרה לרצוח במעשה טרור. ממי שאני דיברתי עם הילדים וצריך לשים את הדברים על השולחן: זה לא ילד אחד, זה לא שני ילדים, שיגידו שיש אולי איזשהו סיפור שהם בנו כדי לגונן על אותו אחד שהוא עצור. אם זה היה המצב אז לא הייתי דבר כפי שאני מדבר. אבל שמדובר באירוע שיש שם מעל עשרה ילדים שכולם אומרים את אותו דבר, הם מתארים שם תסריט אימים שללא אותו בנאדם, הם כנראה היו נפגעים שם וככל הנראה היינו בסיטואציה אחרת לגמרי".

לעורך דינם של הנערים יש ביקורת חריפה גם על המשטרה. הוא מספר שאחד מהנערים הגיע לחקירה משטרה, ובסופה מצא את עצמו נחקר באזהרה למרות שברור לכולם כי הילדים הם אלה שהותקפו "כרגע הילד חשוד במקרה הזה בשיבוש מהלכי משפט, אבל פשוט התחושה הייתה שיש תזה מסוימת שנתן אותו כנראה הצד הערבי. הם הרי אמרו שהם הותקפו, והרי זה ברור שהם לא הותקפו שם באירוע הזה".

לסיום קורא שימשילשווילי לגורמי אכיפת החוק לשחרר את העצור: "אני קורא מכאן לגורמי אכיפת החוק לקחת את התמונה כפי שהיא נמצאת אצלם, להבין את האירוע ולשחרר אותו. הוא לא אמור להיות עצור.זה ברור שהסיפור כאן הוא לא מתקפה, הוא מגננה".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רותי ש.
רותי ש.
2 שנים לפני

ההגמוניות אנטישמיות ,לא פחות.

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום