למרות הפחד מהצפה בבקשות, המדינה החליטה על נתינת היתר עבודה למבקשי מקלט להט"ב ערבים

לאחרי עתירת ארגונים לזכויות אדם לערבים, המדינה החליטה על חלוקת היתרי עבודה למבקשי מקלט להט"בים המגיעים מהרשות הפלסטינית

יעל קאפח ורשאואר
צילום: תומר נויברג, פלאש90

המדינה הודיעה אתמול (א') לבג"ץ כי תעניק היתר עבודה גורף לערבים מהרשות הפלסטינית שקיבלו מקלט בישראל על רקע להט"בי או בשל אלימות במשפחה. זאת, לאחר ששורת ארגוני זכויות אדם הגישו עתירה בנושא. למדינה נותרו עוד ארבעה ימים להגיש את תשובתה לבג"ץ, ואולם היא בחרה להגישה אתמול — ערב קיומו של דיון מעקב בנושא בוועדת העובדים הזרים של הכנסת, בראשות ח"כ אבתיסאם מראענה.

במשך כמעט שלוש שנים התנהל ההליך המשפטי מול המדינה, וזו עמדה בסירובה להעניק היתר גורף לקבוצה זו. במצב הקיים, ערבים להט"בים יכולים לקבל היתר עבודה רק אם הם מציגים מעסיק ספציפי שמוכן לקבל אותם לעבודה. לפי המדינה, עד עתה לא ניתן האישור, כי יש חשש ממשי שמתן היתר גורף יעודד ערבים נוספים להיכנס לישראל ולהגיש בקשות דומות.

https://old.tovnews.co.il/%d7%90%d7%9c-%d7%aa%d7%a4%d7%97%d7%93%d7%95-%d7%9e%d7%94%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%a8-%d7%94%d7%9c%d7%94%d7%98%d7%91%d7%99/

בהודעה לבג"ץ כתבה המדינה, שיוצגה על ידי עו"ד מוריה פרימן, כי לאחר בחינה הוחלט כי היתר המאפשר לינה בישראל למטרת "צרכי רווחה" המונפק על ידי המינהל האזרחי יכלול גם אפשרות לעבודה בישראל. עם זאת, המדינה הזכירה כי מדובר בהיתרי שהיה זמניים לצורך מציאת פתרון קבוע באזור או לצורך מציאת פתרון במדינה אחרת. עוד הודגש כי ההחלטה מתייחסת רק לתושבי האזור שהשלימו את ההליכים הנדרשים מול רשויות הרווחה ולא למי שנמצאים בהליכים לקבלת ההיתר.

בתגובה שהעביר מתאם פעולות הממשלה בשטחים נכתב כי רשות האוכלוסין וההגירה מסרה שצפוי להתפרסם חוזר בנדון, שמבהיר כי המעסיק יהיה חייב למלא את כל חובותיו לעובדים הערבים על פי דיני העבודה בישראל. המדינה בחרה שהיתר העבודה הגורף החדש לא יהיה מוגבל לענפי העסקה מסוימים, ואף לא ייכלל במסגרת במסגרת מכסת העובדים הפלסטינים המרבית שקובעת הממשלה. המדינה מסרה לבג"ץ כי לאחר המענה לצו על תנאי העתירה התייתרה ואינה אקטואלית וכי בעוד 21 ימים תמסור עדכון בנושא החוזר שתפיץ רשות האוכלוסין.

https://old.tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%90%d7%a0%d7%97%d7%a0%d7%95-%d7%a8%d7%95%d7%a6%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%94%d7%9c%d7%94%d7%98%d7%91-%d7%9e%d7%90%d7%9e%d7%a8-%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%a9%d7%99-%d7%95%d7%90%d7%97%d7%a8/

את העתירה הגישו ארגונים כמו רופאים לזכויות אדם, היא"ס, המוקד לפליטים ומהגרים וקו לעובד. לדברי עו"ד עדי לוסטיגמן, שייצגה את ארבעת הארגונים, "פלסטינים שברחו לישראל על רקע נטייה מינית או על רקע פגיעה, על פי משפחתם, בנורמות חברתיות ומשפחתיות חיו כאן כדין חודשים ושנים בלא כל רשת תמיכה והגנה. בהעדר אפשרות חוקית לעבודה, ולאחר פגיעה ורדיפה הם מצויים במצב אנושי שברירי והתקשו לשרוד. המדינה שמחויבת לסייע לפליטים אלה, ולמנוע מהם סבל נוסף ציפתה שיתקיימו מהאוויר".

מארגון תודעת זהות נמסר כי "מחלקת הבגצ"ים בפרקליטות המדינה, ממשיכה להוביל את הפגיעה בזהות המדינה, ברצונה להוביל למדינת כל אזרחיה. בחסות פגיעה בזכויות אדם, ורצון להציל מסכנים ונדכאים, המדינה דוהרת לפירוק הזהות היסודית והעמוקה שלה. את הבעיות של החברה הפלסטינית החולה, הפוגענית והאלימה, עליהם לפתור בעצמם. תפקידה של מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי, הוא לדאוג לזכויות העם היהודי מדינה יהודית חזקה, עם גבולות ברורים וזהות מוצקה".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
סיון
סיון
2 שנים לפני

גם על האריתראים א רו שהם זמניים והם נשארו 15. שנה..
כולם מנצלים את המדינה

סיון
סיון
2 שנים לפני

כל הזרים האלה יהרסו והורסים את המדינה היהודית וכל זה בעזרת אבתיסאם מראענה
היא תאפשר לכל ערבי להכנס גם ערבי סטרייט שיבכה שרוצים לחסל אותו כי הוא הומו והוא בכלל מחבל

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום