ברוך דיין האמת: הרב אורי זוהר הלך לעולמו

הרב אורי זוהר זצ"ל היה מאושיות התרבות החילונית הישראלית ונהפך לסמל של חזרה בתשובה

Artboard 22 copy 12
הרב אורי זוהר
צילום: אביר סולטן, פלאש 90

ברוך דיין האמת: הבוקר (ה') הלך לעלומו הרב אורי זוהר לאחר שלקה בליבו בדירתו בירושלים. בן 86 היה במותו. הרב אורי זוהר היה שחקן ובמאי קולנוע בולט מאוד, עד שחזר בתשובה בסוף שנות השבעים. בימים שלאחר חזרתו בתשובה עסק הרב אורי זוהר בלימוד תורה ועמד בראש המערכת של ארגון לב לאחים. למרות ששינה את אורח חייו לאורח חיים חרדי, רבים בציבור החילוני נפעמו מדמותו הייחודית של הרב אורי זוהר. הלוויתו של הרב אורי זוהר תיצא היום ב-16:00 מביתו ברחוב זכרון יעקב בירושלים אל עבר בית העלמין בגבעת שאול.

במערכת הפוליטית ספדו לרב אורי זוהר. ראש ההמשלה לשעבר נתניהו אמר כי: " שמעתי בצער על פטירתו של הרב אורי זוהר ז״ל. אורי היה מגדולי היוצרים הישראלים – שחקן, תסריטאי ובמאי שעיצב את עולם הקולנוע שלנו. תרומתו הגדולה לתרבות הישראלית תיזכר לדורות. באופן אישי אני לעולם לא אשכח את הופעותיו בפני חיילי סיירת מטכ״ל בשנות ה-60, כשבידר אותנו יחד עם שייקה אופיר ז״ל ויהורם גאון שיבדל לחיים ארוכים. בישיבה על מזרנים, בהאנגר ביחידה, זכינו להינות מהכישרונות העצומים ביותר שצמחו במדינת ישראל. אורי קרע אותנו מצחוק. אהבנו אותו מאוד. יהי זכרו ברוך".

ח"כ אורי מקלב הספיד גם הוא את זוהר: "הרב זוהר היה דמות ייחודית המרבה כבוד שמים בעולם, הרב זוהר החזיר רבים מעוון סלל דרך להמונים אחריו וחייב את האחרים. כולו היה בעולם התורה, ההלכה המוסר והיראה. משנות בגרותו שם את העולם הזה כפרוזדור לעולם הבא. ראינו מקרוב את דאגתו לכלל ומעשה החסד הרבים למען האחרים בצנעה. חינוך ילדי ישראל היה חשוב לו וראה בזה את חובתו. זהירותו מפגיעה בכל אדם הייתה לשם דבר, שמע לקול חכמים והדרכותיו סללו דרך להמונים. ב.ד.ה".

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום