למה שוטרים ערבים עשו לינץ' ברב אלישיב הכהן? רמז: זה לא קשור לחוק

סיור רגיל ברחובות העיר העתיקה הפך לאירוע אלימות גזעני כלפי הרב; הוא משחזר את השתלשלות האירועים

Artboard 22 copy 12

 

בראיון לאולפן TOV משחזר הרב אלישיב הכהן את התקיפה שעבר על ידי שוטרי משטרת ישראל בשבת האחרונה. "ידי חבושה יש לי מכות ברגליים, באגן, בכתפיים".

"שבת אחר הצהריים הלכנו ילדיי, נכדיי, כלותיי וחתניי יחד לכותל, חבורה גדולה. הגענו לפתח של השוק הערבי שהיה סגור אז אמרנו נלך מסביב. ואז ראיתי שאנשים עוברים. אמרתי 'אפשר לעבור?' אמרו לי 'לא'. 'למה?' הם ענו שרק תושבי המקום יכולים לעבור. שאלתי 'בדקתם?' ואז הגיע אדם בעל חזות דתית, זקן, פאות, ציציות ואומרים לו שהוא לא יכול לעבור. אני אומר לו 'תשמע, לך הם לא נותנים – לכולם הם נותנים'. אני עומד במרחק של כמה מטרים והנה עובר אחד ועוד אחד בספירה שלי הגעתי לבערך שישים".

הרב ממשיך ומספר על התפנית שהתרחשה בן רגע: "פתאום, לא יודע מאיזה מקום הגיעו קפצו עלי חבורה של שוטרים ובעטו בי. הייתי במעצר שש שעות אזוק בידיי וברגליי. תוך כדי שאני אזוק שם, כמובן שלא הציעו כוס מים הם מקללים אותי בקללות שאני לא רוצה לחזור עליהם רק אגיד שהכי קלה הייתה 'זבל של בנאדם'. ביקשו ממני להיחקר ואמרתי 'אני לא נחקר כל עוד אני לא עושה הבדלה'. אמרו לי 'אתה תישאר פה לתמיד', אמרתי להם אז אני אשאר פה לתמיד".

לאחר חמש שעות נכנס שוטר עם שליש כוס חד פעמי של יין ושני גפרורים בכדי שהרב יוכל להבדיל. אותו אחד, שחשב שמדובר במעשה תקין הלכתית אמר "זה בסדר". הרב הגיב ואמר שלא כך הוא עושה הבדלה ושאין לזה צורה הלכתית, "אני הפוסק". כידוע, הרב אחראי לפסיקה והנחיה חינוכית עבור 70  מוסדות חינוך וישיבות.

הוא מספר על האבסורד בכל הנוגע להליכי החקירה של המשטרה: "ביום שני הוזמנו לחקירה, כמובן מי חקר אותנו באותו היום? אנשים מאותה התחנה. אותו מקום שמכים אותך גם חוקרים אותך והם גם אמורים לשמור את חומרי החקירה. בחקירה הראו לי סרטון נורא ואיום שלי 'אזרח מדבר'. אני לא חושב שאזרח מדבר צריך לחטוף מכות".

https://old.tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%94-%d7%9c%d7%9e%d7%a9%d7%98%d7%a8%d7%aa-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%aa%d7%95%d7%a9%d7%91-%d7%94%d7%95%d7%aa%d7%a7%d7%a3-%d7%a2%d7%9c-%d7%99%d7%93%d7%99/

הרב מספר על הניסיונות להפסיק את המכות של השוטרים אך ללא הועיל "עמדו מעלי בזמן שגלגלו אותי על הרצפה אנשים יקרים מאוד שאמרו להם 'די'. הרב דני דינר, ראש אולפנית מבשרת איש חינוך ותיק, מבשר קאפח, רכז מחלקת הדרכה של בני עקיבא והם אומרים לו 'תפסיקו'. אני אמרתי להם שאני קצין במילואים, לצורך העניין עשיתי השנה 39 ימי מילואים".

גם בנו של הרב נעצר "כביכול נאשם שהוא החטיף מכות לשוטרים, בחיים שלו הוא לא החטיף מכה, זה שקר וכזב". גם שם לא תמו המניפולציות של השוטרים "שיפתחו את מצלמות האבטחה, לא את מצלמות הגוף כי בהן הם  דפקו על הגוף שלהם ואמרו 'תפסיקו להכות אותנו'. כמובן שלא היו להם תגים והבנות שלי שאלו אותם 'איך קוראים לך?'"

מסתבר שלאחר בירור חוקתי שוכנע הרב מעל לכל ספק שנעשה לו עוול "האם מותר לאזוק אדם שש שעות? לצורך העניין התייעצתי עם שופטת שאמרה לי שזה לא חוקי. אבל נגיד שאזרח אמר דברים לא נכונים לשוטר אז מגיע לו לינץ'? מה קרה אם אזרח אמר משהו לשוטר בדרך ארץ מיד הוא גם מקבל את העונש? אין מקום שאני לא מקבל תמיכה מאנשים עד בלי די. המשטרה לא צריך לעניין אותה מצבה של המשטרה? אם בכל מערכת היו נותנים מכות מישהו היה נשאר יום אחד במערכת?"

הרב יצא בביקורת חריפה על התנהלות השוטרים וביזוי כבוד השבת "בזיכרונותיו של הרב מימון כתוב שהוא נעצר על ידי הבריטים בשבת השחורה. הוא אמר 'הטורקים כיבדו את השבת ולא עצרו אותי בה, הרוסים כיבדו את השבת ודווקא הבריטים הנאורים לא כיבדו את השבת'. ואני אומר אם יש עבריין אי אפשר לזמן אותו לחקירה? גם המדינה היהודית לא מכבדת את השבת?" והוסיף בהתייחסות אישית כמחנך "מה אומרים לתלמידים? האם גם התלמידים יגידו 'הצלח מדינתנו, הצלח משטרתנו'? מי אחראי שגם הדור הבא יהיה נאמן למדינה האם אין אחריות למשטרה בזה?"

לסיום נותן הרב עצה למשטרה "אני הייתי מזמין את עצמי בכדי לבדוק את הסיפור ובכדי להגדיל את האמון במשטרה במדינת ישראל".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רחל מדם
רחל מדם
2 שנים לפני

לאן הגענו!
הרב קצין בצבא

רותי יעקבי,,
רותי יעקבי,,
2 שנים לפני

הרב,, תיתבע את המישטרה,,
לא ראיתי את המישטרה מכה
שמאלנים,,

מוטי
מוטי
2 שנים לפני

סנ"צ ניסו גואטה שהיכה מפגין שמאלני הורשע בבית משפט. הטעות שלו היתה כי הוא חשב שאם מותר להכות נער אוטיסט חרדי, או מפגין ימין, מותר גם להכות שמאלני… הקצין לא יודע איפה הוא חי…

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום