יום ירושלים: עשרות אלפים לוקחים חלק במצעד הדגלים

50,000 משתתפים במצעד הדגלים החגיגי בירושלים לציון 55 שנה לשחרור העיר

Artboard 22 copy 12
צילום: נריה מדמוני
מצעד
צילום: נריה מדמוני

כ50,000 חוגגים משתתפים היום (א') בצעדת הדגלים שתעבור דרך שער שכם ותסתיים ברחבת כותל המערבי. הצעדה החלה ברחוב אגרון כאשר הגברים ממשיכים לשער שכם ולכותל, בעוד הנשים יצעדו דרך שער יפו בדרכן לרחבת הכותל. בשעה 19:00 תחל ההרקדה בכותל המערבי שמוגבלת ל16,000 משתתפים ובאזור השעה 19:45 יתקיים אירוע הסיום שבו ייקחו חלק הרבנים הראשיים, רבנים נוספים ואישי ציבור.

בעיר העתיקה פרצו עימותים בין יהודים לערבים עוד לפני תחילת המצעד. במהלכו נשמעו מפעילי ארגון "לה פמיליה"  קריאות לערבים כמו "מוות לערבים" . פעילי להב"ה הניפו דגלים והדליקו אבוקות בשער שכם. במקביל לאירועים, הפילה המשטרה רחפן עם דגל אש"ף מעל שער שכם. במהלך העימותים יהודים נפצעו מאבנים ובקבוקים שהושלכו לעברם ע"י ערבים, שהוסיפו וקראו לעברם קריאות נאצה שכוונו גם לעבר כוחות הביטחון.

ירושלים.
צילום: נריה מדמוני

בתגובה לאירועים מתח שר החוץ יאיר לפיד ביקורת חריפה על הארגונים היהודים ואמר: "להב״ה ולה פמיליה הם לא יום ירושלים. להב״ה ולה פמליה לא ראויים לשאת את דגל ישראל. להב״ה ולה פמליה הם חרפה שפוגעת בשמחתו של עם ישראל ביום ירושלים".

בין החוגגים את איחוד ירושלים, הרב חיים דרוקמן שהגיע לירושלים כדי להוביל את צעדת הדגלים מרכבו ומסר: "שמחו את ירושלים וגילו בה כל אוהביה, שישו איתה משוש כל המתאבלים עליה. התאבלנו עליה אלפיים שנה, היום אנחנו שמחים בה. חזרנו אליה והיא חזרה אלינו, ברוך ה'". גם יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיע למצעד ונפגש עם הרב אלישיב הכהן שנעצר באלימות בערב שבת בדרכו לכותל. יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין הגיע גם הוא למצעד והתקבל באהדה אדירה.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום