מעמדת המדינה עולה כי חומש תפונה, השאלה רק מתי

לאחר נפילתו של "חוק ההתנתקות" מתפרסמת טיוטה של תשובת המדינה לבג"ץ

Artboard 22 copy 12
צילום: הלל מאיר, פלאש 90

ב- N12 פורסמה היום (ה) טיוטת התשובה שתועבר לבית המשפט בשם שר הביטחון בני גנץ, בה מציינת המדינה כי המבנים בחומש יפונו אך המועד עדיין לא ידוע. עמדת המדינה הכתובה בטיוטה זו מגיעה על רקע המורכבות הפוליטית הגדולה בפינוי חומש.

כחלק מן הכתוב באותו מסמך נאמר כי בחומש מתבצעות פעולות במטרה למנוע התרחבות של בנייה בישוב. ישנה נוכחות ביטחונית קבועה במקום של לוחמי מג"ב,ואופי ועיתוי פעולות האכיפה ייקבעו בהתאם לזמן שיראו אותו לנכון במערכת הביטחון. בנוסף נכתב כי שר הביטחון מונע אירועים אלימים והפרות סדר באיזור, וכי מעבר לאוהלים שבהם פועלת הישיבה בחומש אין מבנים נוספים במקום.

https://old.tovnews.co.il/%d7%a0%d7%a4%d7%9c%d7%94-%d7%94%d7%a6%d7%91%d7%a2%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%98%d7%95%d7%9c-%d7%97%d7%95%d7%a7-%d7%94%d7%94%d7%aa%d7%a0%d7%aa%d7%a7%d7%95%d7%aa/

אתמול עלה להצבעה הצעה חוק לביטול חוק ההתנתקות. החוק שהוצע על ידי ח"כ יולי אדלשטיין ושנדחה לבסוף, אמור היה לבטל את איסור שהיית אזרחים ישראלים בשטחים אשר פונו בהתנתקות. כעת, מגיעה התייחסות משני צידי המפה הפוליטית בנוגע לפינוי חומש. בכנס ההנהגה של קיבוץ לביא השרה שקד, התייחסה לנפילת החוק : "״אנחנו עושים הכל כדי שחומש לא תפונה, המשך קיום הישיבה שם הוא סמלי ומשמעותי. הישיבה הזו פונתה המון פעמים, צריך לשים לזה סוף ולאפשר לתלמידי הישיבה ללמוד".

בריאיון שנתנה השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג ל- ynet היא הסבירה את עמדתה הנחרצת כלפי הסוגיה: "חומש חייב להתפנות. זה החוק וזה האינטרס של מדינת ישראל. אנחנו דורשים את זה, אני גם חושבת שזה די מובן מאליו במקרה הספציפי הזה".עוד בתחילת השבוע אמר שר הביטחון שדין חומש להתפנות: "חומש תפונה. היא לא יכולה להימצא שם מכוח חוק ההתנתקות". נזכיר כי נושא זה הוא אחד המוקשים המשמעותיים ביותר המאיימים על שלמות הקואליציה ואף גרר איומים מצידו של אורבך לפירוק הממשלה.

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה: "הישיבה בחומש היא חלק מהסטטוס קוו שעל בסיסו קמה הממשלה הנוכחית. אנו קוראים לראש הממשלה ושאר חברי הממשלה לא להצהיר הצהרות אלא לקיים את הבטחתם ולא להרים את ידם על ישיבת חומש בשום דרך". עוד הוסיפו: "אנו מצויים בעיצומו של גל טרור ובפרט אחרי לילה קשה שבו נזרקו בקבוקי תבערה על בתי תושבים, ירי חי על ישראלים, וזריקות אבנים לעבר מכוניות שפצעו קשה ילדים ואזרחים. אנו דורשים מהממשלה לקיים את הבטחותיה ודווקא עכשיו, לתת תשובה ציונית הולמת, להסדיר את הישיבה בחומש. ההיסטוריה מוכיחה – התיישבות היא בטחון", אמרו במועצה.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום