הטרור היומיומי בשומרון: מנגנון השתקת האירועים והסבל של התושבים המיואשים

פעילת הימין איילת לאש שנחקרה בחשד להסתה מספרת על אירועי הטרור שלא מדווחים בתקשורת והכניעה של הממשלה

נריה

 

איילת לאש, פעילת ימין ואושיית רשת, מספרת על אירוע שקרה בצומת יקיר: "בסביבות השעה 12 בלילה החלו לצעוק במואזין של הכפר הערבי הסמוך, הלהיטו את הרוחות, קראו לצעירים לרדת לצומת לזרוק אבנים ולבצע הפרות סדר נגד תושבים יהודים. "לכן", היא ממשיכה, "התקבצו שם יהודים והחלו הפרות סדר גדולות. הצבא הגיע ופיזר. יהודים חטפו שם אבנים ויש דיווח על נהגת יהודייה שחטפה אבנים. זה כבר עניין של שגרה, עוד אירוע שמתווסף לעשרות האירועים שאירעו בשבוע האחרון ביהודה ושומרון ובארץ בכלל".

לשאלה מי מטפל באירועים כאלה היא משיבה: "אני חושבת שהצבא והמשטרה לא מסוגלים להכיל את כמות האירועים שמתרחשת פה, זה המון והתושבים כבר מיואשים מלדווח. אבל, גם כשיש דיווח אומרים, סע לתחנת המשטרה ולא מטפלים מעבר. יש עשרות אם לא מאות אירועים בשבועות האחרונים של זריקת אבנים, בקבוקי תבערה, צמיגים בוערים והצתות", אומרת לאש "זה לא מדווח כי זה לא החדשות היום. אנחנו מוצפים באירועים וגם כשהיה שקט כביכול זה לא היה מדווח. ברור שיש כאן מנגנון השתקה, לייצר תחושה ששקט אבל לא. אירוע רודף אירוע ואין יום ללא נפגעים ונפצעים". לאש מוסיפה ואומרת כי: "ברדיוס הקרוב ליישוב שלי היו לפחות חמישה אירועים בשבוע האחרון וביניהם ניסיון להצית את הגדר ע"י בקבוק תבערה וזריקות אבנים. האירועים הם בלי סוף וכמובן שהתקשורת, הממשלה ומערכת הביטחון עסוקים בלהשתיק, להסתיר ולא לדווח על האירועים האלה".

https://old.tovnews.co.il/%d7%a2%d7%9b%d7%a9%d7%99%d7%95-%d7%91%d7%aa%d7%9c-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%91-%d7%93%d7%92%d7%9c%d7%99-%d7%a4%d7%9c%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%9f-%d7%95%d7%a6%d7%a2%d7%a7%d7%95%d7%aa-%d7%a0%d7%92%d7%93/

לאש נשאלת האם יש פעולות יזומות של המתיישבים להתמודד עם גל הטרור בעצמם, מפני שהצבא לא מתמודד: "קצת קשה להאשים רק את הצבא כי כמובן שההוראות מגיעות מלמעלה. אותם בכירים למעלה שלא מאפשרים לצבא לפעול, כובלים את ידיהם של האזרחים והתושבים פה. ברור לכל תושב שאם הוא רק יעז לדמיין איזושהי פעולת מנע אז יעצרו אותו ולשב"כ יש את כל היכולות", מסבירה לאש. "אז בוודאי שזה לא קורה, אנחנו רק יכולים להתלונן ולדרוש מהצבא".

לאש משתפת במקרה אבסורדי: "יש כפר ערבי לא רחוק ממני שכל בוקר אני עוברת שם. היו בו אלפי זריקות אבנים רק בשנה האחרונה. כל יום כשהילדים מגיעים וחוזרים מבית הספר יש זריקות אבנים. התושבים מחו והפגינו, ובסופו של דבר הצבא החליט שהילדים לא יעברו בכביש לכיוון בית הספר אלא הרחיקו אותם". היא הוסיפה שבעקבות ההחלטה "הערבים עשו בעיות והפגנות ותוך פחות משבוע הצבא התקפל והם חזרו ללכת על הכביש. מיד חזרו זריקות האבנים ובקבוקי התבערה. זו מדיניות כושלת שפשוט נכנעת לטרור. הם מריחים את החולשה הזו ומבינים את הכניעה ומרימים את הראש".

לאש מספרת שנחקרה לאחרונה במשטרה, חודשיים אחרי לידה, בחשד להסתה. היא מספרת כי: "התיק חזר לפרקליטות ומושכים אותי עד החקירה הבאה או מתי שהם יחליטו שהם צריכים. זה חד משמעית ניסיון להשתיק אותי וזו חקירה פוליטית מפני שמנסים להחזיק אותנו בגרון מלנסות לעורר את השטח ולספר לאזרחי ישראל כמה המצב שלנו קטסטרופלי וכמה אנחנו עומדים על סף תהום. הגיע הזמן שנתעורר כי זה לא רק ביהודה ושומרון אלא בכל הארץ ואם לא נתעורר כמה שיותר מהר, האבדות יהיו מאוד גבוהות", היא מסכמת.

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
סלומון שלמה
סלומון שלמה
2 שנים לפני

חייבים לשנות כיוון ולטפל בפורעים ביד ברזל כדי להכניעם

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום