פיגוע רצחני באלעד – 3 נרצחים. 3 פצועים בהם 2 קשה. מצוד מתנהל אחר המחבלים

פיגוע בסביבות האמפי-פארק באלעד; מדובר ככל הנראה בשני מחבלים שתקפו עוברי אורח בגרזן ובסכין

Artboard 22 copy 12
פיגוע באלעד

שני מחבלים עוברי אורח עם גרזן וסכין באיזור האמפי-פארק באלעד. בפיגוע הרצחני יש שלושה נרצחים, ועוד שני פצועים במצב קשה ואחד במצב אנוש. הדיווח על האירוע התקבל בשעה 20:36 במרחב ירקון של מגן דוד אדום, וחובשים ופרמדיקים הוזעקו לזירה ומטפלים בו. מדובר בשתי זירות שבהם פעלו ככל הנראה שני מחבלים אשר תקפו עוברי אורח עם גרזן וסכין. אלעד, עד ראייה מהזירה סיפר כי: "המחבלים צעקו אללה אכבר ותקעו גרזן בראש. המאבטח ירה בהם ולא פגע. צעקנו גם לשוטר לירות, אבל הוא לא ירה,פחד"

בשעה זו סגרו את כל היציאות מהעיר אלעד ותרים אחר המחבלים. יחד עם זאת, כעת ההערכה היא כי המחבלים הצליחו להימלט מהעיר, ומחפשים את המחבלים באיזורים נוספים. מסוק עלה לאוויר במטרה לעזור למאמצי החיפושים. מפכ"ל המשטרה הגיע לפקח מקרוב על הנעשה בזירה.

דובר מד"א זכי הלר מוסר כי המחבלים אינם בין ההרוגים.

פיגוע באלעד
זירת הפיגוע באלעד

עיריית אלעד הוציאה הנחיה לתושבים להישאר בבתים הן מפאת הסכנה למחבל שנמצא בעיר והן מתוך הרצון לאפשר לכוחות הביטחון וההצלה לבצע את עבודתם נאמנה.

פרמדיק מד"א אלון ריזקאן סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. כשהגענו למקום הבחנו שמדובר בזירה מורכבת. סמוך לכיכר באבן גבירול שכב גבר כבן 40 ליד רכב כשהוא עם פציעות קשות בגופו, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו. ירדתי במדרגות לפארק הסמוך, ביצענו פעולות החייאה בגבר כבן 40 שהיה מחוסר הכרה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. במרחק של עשרות מטרים שכב פצוע נוסף מחוסר הכרה, גם הוא בשנות ה-40 עם פציעות קשות ולאחר פעולות החייאה נקבע מותו. 3 פצועים, בהם גבר כבן 60 וגבר כבן 35 שנפגעו באורח קשה טופלו במקום ופונו לבתי החולים שיבא בתל השומר ובלינסון כשהם מורדמים ומונשמים. גבר כבן 40 שנפצע באורח בינוני פונה לבי"ח בלינסון וגבר בן 23 שנפגע באורח קל במהלך מאבק עם המחבלים פונה לבי"ח כשמצבו יציב".

דובר חמאס חאזם קאסם ימ"ש אומר כי חמאס מברך את "הגיבורים שביצעו את הפעולה שמגיעה בעקבות הכעס הפלסטיני על התוקפנות המתמשכת של הכיבוש ומוסדותיו ומתנחליו נגד אל-אקצא". עוד אמר קאסם לערוץ אל-אקצא של חמאס כי "העם הפלסטיני מגן על המקומות הקדושים שלהם ולא ייתכן שפגיעה באל-אקצא תעבור מבלי שהכיבוש ייענש", לדברו.

הפיגוע הרצחני באלעד מתווסף לשורה של פיגועים רצחניים בערי ישראל שאירעו מסוף חודש מרץ. ביום שישי שעבר נרצח בפיגוע ירי בכניסה לאריאל המאבטח ויאצ'סלב גולב הי"ד. שני מחבלים החמושים ברובי קרל גוסטב הגיעו לעמדה, ירו עליה – ואז יצאו מהרכב וירו בגולב מטווח אפס. גולב הגן בגופו על בת זוגו שהייתה שותפתו לעמדה וספג את הקליעים שנורו. כעבור מצוד שנמשך כעשרים שעות נתפסו המחבלים בעיירה פלסטינית סמוכה לעיר שבשומרון. ב7 באפריל בפיגוע ירי אכזרי ברחוב דיזנגוף בתל אביב נרצחו תומר מורד ואיתם מגיני הי"ד, בני 27 מכפר סבא, וברק לופן הי"ד, בן 35 מגבעת שמואל. המחבל אותר וחוסל שעות רבות לאחר הפיגוע מסתתר סמוך למסגד באזור כיכר השעון ביפו, לאחר לילה ארוך ומתיש של מצוד אחריו. בשבוע שלפני כן נרצחו חמישה בני אדם בפיגוע ירי בבני ברק. מחבל ערבי מאזור ג'נין ירה למוות בארבעה אזרחים, ולאחר מכן נהרג בקרב יריות עם המשטרה; בקרב הירי נרצח השוטר הערבי-נוצרי אמיר חורי הי"ד. יומיים קודם בתחנת אוטובוס בחדרה נרצחו שוטרי מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט מירי של שני מחבלים אזרחי ישראל תומכי דאעש מאום אל-פחם. המחבלים חוסלו על ידי לוחמי ימ"ס ששהו בסמוך. בשבוע שלפני כן נרצחו ארבעה יהודים בפיגוע דריסה ודקירה בבאר שבע שביצע מחבל בדואי תושב חורה שבנגב. נהג אוטובוס ואזרח ירו למוות במחבל.
סה"כ נרצחו 19 בני אדם מגל הטרור הערבי הרצחני הנוכחי, הי"ד.
כעת עולה השאלה האם הפיגוע הרצחני והמתועב שהתבצע על ידי גרזן ישנה את המשוואה מול האויב הערבי.
tal
Author: tal

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום