לאחר 13 ימים: הר הבית יפתח ליהודים ביום העצמאות

בעקבות הפתיחה המחודשת בחמאס מאיימים: "הפלישה לאל-אקצא ביום חמישי משמעותה נפץ שיביא למערכה חדשה"

נריה
שער הכניסה להר הבית סגור ליהודים. צילום: ארנון סגל

אתמול (ג') הודיעו במשטרה כי  הר הבית יפתח לכניסת יהודים ביום העצמאות. ההודעה של המשטרה מגיעה לאחר 13 ימים שההר היה סגור לביקור יהודים.

https://old.tovnews.co.il/%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%9e%d7%aa%d7%a7%d7%a4%d7%9c-%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%90-%d7%99%d7%95%d7%9b%d7%9c%d7%95-%d7%9c%d7%a2%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%94%d7%a8-%d7%94%d7%91%d7%99/

ההודעה של המשטרה גררה ביקורת רבה ברחוב הערבי. דובר חמאס הוציא הודעה ואיים כי "הפלישה לאל-אקצא ביום חמישי משמעותה נפץ שיביא למערכה חדשה". לדבריו, העם הפלסטיני לא יאפשר לכיבוש לחזור על הפלישה ולחלק את ההר וכי ישראל תישא בתוצאות של ההתנהגות הגזענית שלה.  גם בכירים ברשות הפלסטינית גינו את פתיחת ההר מחדש ואמרו: "הנפת דגל ישראל ושירת ההמנון הישראלי בהר הבית מהווים פגיעה ברגשות הפלסטינים, הערבים והפלסטינים". בנוסף קראו הבכירים לציבור הערבי להתנגד לעליית היהודים וקראו לפלסטינים להגיע בהמוניהם. בתגובה לאיומי דובר חמאס לפיהם יש לסגור ההר גם אחרי הרמדאן, מוסר יו"ר עוצמה ח"כ איתמר בן גביר כי: "בחמאס למדו את השיטה ועוד איום ועוד איום עלולים לקפל את ממשלת בנט שכבר הרימה דגל לבן בירושלים והפעם ליצור תקדים שלא נברא: סגירת הר הבית גם ביום העצמאות בניגוד למה שהובטח אפילו בקבינט". לדברי ח"כ בן גביר: "ממשלת ישראל חייבת להבין שאם תתקפל פעם נוספת ותיצור תקדים מסוכן, אוהבי הר הבית לא יישארו אדישים ולא יקבלו את הכניעה".

תום ניסני, יו"ר תנועת בידנו-למען הר הבית מסר בתגובה: "מחר זה צו 8 לעם ישראל. אחרי שבועיים ויותר של הפקרות בהר, דגלי חמאס, שריפת דגלי ישראל, פגיעה בעתיקות – אנחנו חייבים לחזור בהמונינו ולהוכיח שכשאנחנו שם, הטרור לא שם. פתיחת הר הבית אחרי שבועיים של כניעה מיותרת לטרור אלה בשורות טובות ואני מברך את מי שעמל ופעם לשם כך. אנחנו נהיה שם". כזכור הר הבית נסגר לתפילת יהודים בסוף ימי חול המועד פסח. בכל תקופת הרמדאן נרשמו עימותים קשים בהר הבית בין כוחות הביטחון לערבים שהגיעו להר. העימותים עוררו את זעמם של התנועה האסלאמית ותנועת רע"מ נציגתם בכנסת הודיעה כי היא משהה את חברותם בקואליציה לעת עתה.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום