בשעה זו: המנהל האזרחי מפנה קראוונים בישוב ברוכין

לדברי התושבים: חייל מג"ב זרק על התושבים במקום רימון הלם ללא סיבה

נריה

בשעות הבוקר הגיעו כוחות מג"ב ומנהל אזרחי והחלו בפינוי קראוונים סמוך לישוב ברוכין. לדברי תושבי במקום, הכוחות החלו במלאכת הפינוי בלי שהיו בידם צווים מתאימים המאפשרים להם לפנות את הקראוונים. "הצווים הגיעו רק בשלב מאוחר יותר. רק לאחר שהתעקשנו והם הרימו את הקראוונים ללא צו באוויר" מספר תושב הישוב ברוכין ירון פישר. לדבריו "אחד המגבניקים פה זרק רימון הלם על יהודים בלי שום סיבה, בלי שום התפרעות". במקום נמצאים מאות מתושבי הישוב ברוכין ותלמידי הישיבה הוזעקו למקום על מנת למחות על הפינוי. קראוון נוסף אותם מתכננים לפנות הכוחות בשטח הוא חלק מאתר זיכרון שהוקם לזכר רס"ן איתמר אלחרר ז"ל שנהרג באסון בקעה בחודש ינואר השנה.

ca4084c6 864b 4d4d 9243 088b1773a62f e1651493301142

ראש המועצה אזורית שומרון שנמצא במקום מסר: "ממשלה שהורסת כל קראוון של יהודי בשומרון ובהר ממול שמונים מבנים לא חוקיים בעליל של הרשות הפלסטינית מול ברוכין, ואותם היא לא הורסת, צריכה להתחלף. אנחנו נאבק על הזכויות שלנו. גם על ארץ ישראל וגם על האדמה שלנו"

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) מסר בתגובה לפינוי בברוכין: "ראש הממשלה מר בנט, האם גירוש היהודים מביתם ביישוב ברוכין הוא חלק מההסכמות עם מנסור עבאס לשובה של רע"ם לקואליציה. האם משרד הביטחון והמנהל האזרחי פועלים כדי למגר את ההשתלטות הערבית הבלתי חוקית ביהודה ושומרון? עולם הפוך ראיתי. במקום להכשיר את ההתיישבות הצעירה כפי שהבטחת, ובמקום לאשר את אביתר כפי שהבטחת, הממשלה פועלת למיגור ההתיישבות, ופוגעת במתיישבים על ידי עצירת פרוייקטים חשובים".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום