ברוך דיין האמת: בגיל 65 נפטר חבר הכנסת אילן גילאון

לאחר מספר התקפי שבץ שלקה בהם בשנים האחרונות והתדרדרות במצבו, חבר הכנסת אילן גילאון, נפטר

Artboard 22 copy 12
אילן גילאון נפטר
צילום: פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר אילן גלאון נפטר הבוקר (א'). גילאון היה פוליטיקאי ישראלי שכיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת מרצ והיה יו"ר סיעת מרצ. עיקר פעילותו בכנסת הייתה ממוקדת בנושאי רווחה, זכויות נכים ונושאים חקלאיים. גילאון נולד בשנת 1956 בעיר גאלאץ בחבל מולדובה שברומניה. בגיל 7 חודשים לקה במחלת הפוליו, והיא גרמה לו לנכות ברגלו. בעטיה הוא הסתייע פעמים רבות במקל או בקלנועית.

בגיל תשע עלה לארץ יחד עם משפחתו, והם התגוררו באשדוד. בצעירותו היה חבר בתנועת "השומר הצעיר". כאשר ניסה להתגייס לצה"ל על אף מגבלתו, סירבו לגייסו. אך הוא התנדב לשירות מקוצר של 24 חודשים בחיל החינוך. בהמשך עיברת את שמו מפולרין גולדשטיין. גילאון למד לתואר ראשון ביחסים בינלאומיים ובמדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים אך לא סיימו. לימים כיהן כסגן ראש עיריית אשדוד.

גילאון כיהן כחבר כנסת בין השנים 1999 ל-2003 ואחר כך בין 2009 ל-2021. בזמן כהונתו כחבר כנסת הוא העביר למעלה מ-15 חוקים ותיקונים לחוקים, ביניהם תיקון לחוק ביטוח לאומי המשפר את זכויות הנכים וחוק המחייב לשלם שכר מינימום למלצרים, ללא קשר לטיפ שהשאירו הסועדים. בינואר 2017 עלה לכותרות המאבק שלו להשוואת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום, לאחר שהצליח להעביר בקריאה טרומית את הצעת החוק שלו בנושא בניגוד לעמדת הממשלה, הישג יוצא דופן לח"כ באופוזיציה. החוק נבלם בהמשך, אך הוביל להסכמות עם נציגי הממשלה להעלאת קצבת הנכות. גילאון שימש כיו"ר ועדת המשנה לנגישות.

על פטירתו של חברו, חבר הכנסת מוסי רז אמר כך "איבדנו את אילן גילאון. אילן שיצג אותנו בכנסת 15 שנה פעל למען "האנשים תחילה". איש עם לב ענק, תמיד פעל למען האנשים ונאהב על ידי כולם. אבידה ענקית יהא זכרו ברוך".

מטעם מפלגת מרצ נמסר בהודעת האבל כי "מרצ מתאבלת על לכתו בטרם עת של ח״כ לשעבר אילן גילאון שהיה מעמודי התווך של השמאל בישראל. מנהיג פורץ דרך, שפעל ללא לאות בכנסת, ברחובות ובמאות הפגנות, למען המוחלשים בחברה. הוא היה המנוע מאחורי העלאת קצבאות הנכות והחקיקה החברתית בישראל. איש עקרונות, לוחם וחבר. הצדק, השיוויון השלום ואהבת האדם – מורשתו. נמשיך להאבק על העקרונות שהנחיל למרצ בשנות פעילותו".

מצד האופוזיציה, יו״ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ אמר על פטירתו "ברוך דיין האמת. איש אמת היה אילן. אילן גילאון היה בר פלוגתא כמעט בכל נושא ובמקביל אחד האנשים הראויים והאהובים בפוליטיקה הישראלית. איש עקרונות, מענטש ומעל הכל איש טוב וראוי. אילן יחסר מאד. יהי זכרו ברוך".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום