בנות שירות לאומי יצאו לסייע לפליטים האוקראינים

משלחת משותפת של ועידת רבני אירופה ועמותת בת עמי אמונה אלומה יצאה לעזור לפליטים האוקראינים, וזה לא היה פשוט כפי שהן חשבו שיהיה

שרון רוטר

 

נשמה שפילמן, בת שירות לאומי, וחגית שלום, רכזת בנות שירות, חזרו מהמשלחת בהונגריה לאחר שהות של שבועיים. הן שהו יחד עם הפליטים האוקראינים במלון. הרכב הפליטים, הן מספרות, כלל בעיקר נשים וילדים. המשלחת יצאה כדי להנעים להם את הזמן ולהעניק תקווה ושמחה ברגעים קשים של מלחמה. "התוכנית נהגתה על ידי ועידת רבני אירופה יחד עם עמותת בת עמי" מספרת חגית, "היה ברור שנוסעים לעזור לפני שהמטרה הייתה ברורה". רק כשהגיעו להונגריה התחילו להבין את הצורך המדויק, לתת לאימהות זמן להתארגנות ובירוקרטיה לקראת עלייה או מעבר לארץ אחרת ושמירה על  הילדים שנותנת מרווח נשימה בתקופה קשה. הפעילות עם הילדים כללה תכנים יהודיים שהבנות דאגו להוסיף. את הקשר של הפליטים ליהדות הן גילו ברגע מרגש בקבלת שבת, בזמן שהמון אנשים הצטרפו בשירה לפיוט "שלום עליכם".

חגית ונשמה מעידות שהקושי העיקרי בו הן נתקלו היה המנטליות השונה כל כך, קשיי השפה והידיעה שהפליטים זקוקים לעזרה, אולם אין להן תמיד את הכלים לסייע להם. גם כשהם יעלו לארץ ההשתלבות שלהם בחברה תהיה רק ההתחלה של המסע. נשמה מספרת שידעה ישר שתצטרף למשלחת מכיוון "שההורים והחברות מאוד תמכו". חגית מוסיפה שכבר החלו לדבר על סבב נוסף של משלחת בנות שירות לאומי וההדים החיוביים מהמשלחת הקודמת תורמים מאוד לרצון לצאת.

צפו בראיון המלא

 

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום