המשטרה אישרה את התפילה מחר בכותל הדרומי

קצין המבצעים של מחוז ירושלים אישר את קיום התפילה ההמונית בהובלת הרב שמואל אליהו מחר

יעל קאפח ורשאואר
רחבת דוידסון
צילום: יונתן זינדל\ פלאש 90

המשטרה אישרה היום (ג') לארגון רבני קהילות בהובלת הרב שמואל אליהו לקיים מחר (ד') את תפילת החג. תפילה זו נערכת מידי שנה ברחבת דוידסון- הכותל הדרומי.  בתחילה, המשטרה לא אישרה את האירוע כמתוכנן וביקשה מן המארגנים לקיים את התפילה החגיגית ברחבה קטנה ליד. הרחבה יכולה להכיל כ-150 מתפללים במקום כ2700 מתפללים שמגיעים מידי שנה לתפילה.

לאחר דיונים רבים, וסיור בשטח עם המארגנים, במשטרה הסכימו לקיים את התפילה את התפילה במתכונת הרגילה וההמונית ברחבת דוידסון. מוקדם יותר היום, אמר הרב אליהו, "פעמיים בשנה מתפללים אלפי מתפללים בכותל הדרומי בחגים, תפילת שחרית עם כלי נגינה. גם השנה קיבלנו לפני מספר שבועות אישור לתפילה של 2700 איש ביום רביעי של חול המועד".

הרב הוסיף כי "היום הודיעו לנו הפיקוד הבכיר של המשטרה כי אסור לנו להתפלל שם אלא אם כן נקים כלוב בתוך יום בגובה 9 מטר ובאורך 30 מטר. כלוב שיגן עלינו מזיקוקים ואבנים שכנראה הערבים יזרקו מהר הבית. מסתבר שהממשלה לא הפנימה שירושלים שוחררה ומאפשרת לפורעים לנהל את בירת ישראל".

לדברי הרב, "איננו יודעים מה היו ההסכמות של הממשלה עם מועצת השורא, אך אנחנו לא מסכימים להתפלל בכלובים. אנחנו חושבים שתפקידה של המשטרה לאפשר ליהודים להתפלל ליד הכותל המערבי והדרומי בלי שום כלוב. תפקידה של המשטרה הוא לעצור ולכלוא, במקום לשחרר מתפרעים שזורקים או רוצים לזרוק אבנים ולירות זיקוקים על מתפללים יהודים".

גם חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיב להחלטת המשטרה הבוקר ואמר "המשטרה נפלה על הראש. במשטרה התבלבלו וחושבים שאנחנו נמצאים עדיין בגלות. משטרת ירושלים לא יכולה באופן חוקי לאסור על קיום תפילות של יהודים ובוודאי לא בגלל הסיבה שזה "מרגיז" את הערבים, ככל שהמשטרה ממשיכה להתנהל בצורה הזאת, התובנה שלי היא שצריך להיות יותר בעיר העתיקה, להוכיח ריבונות בשטח".

כאמור בסופו של דבר הסכימה המשטרה לאבטח את התפילה שתיערך כמתוכנן ברחבת דוידסון, שם היא נערכת מדי חול המועד, גם ראש העיר משה ליאון יגיע אל התפילה.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום