בעקבות המתיחות הביטחונית: רבבות ישראל לא הגיעו לכותל

על אף הקריאות מהרב רבינוביץ' והיערכות המשטרה, השנה לא נראה את התמונות המוכרות מברכת הכוהנים המסורתית

יעל קאפח ורשאואר

הבוקר (ב') מתרחשת ברכת הכוהנים המסורתית בכותל המערבי. זהו מעמד המושך אליו מאות אלפים מכל העולם. הבוקר, כנראה בעקבות המתיחות הביטחונית והאירועים שהיו אתמול בדרך לכותל, פציעת מתפללים מזריקת אבנים של ערבים בדרכם לכותל, המצב ברחבת התפילה ורחבת הכותל לא מזהיר. השנה כנראה לא יהיו תמונות של "עומדים צפופים ומשתחווים רווחים".

ברכת כהנים
הכותל בברכת כהנים בשנים קודמות. יונתן זינדל\ פלאש 90

גורם בקרן למורשת הכותל אישר שכרגע (8:30) הכמות קטנה כנראה בגלל הפיגועים והדרמות אתמול, אבל עוד יש תקווה שזה יגדל. הגורם מדגיש שצריך לזכור גם שפיצלו השנה את מעמד ברכת הכוהנים לשניים, בעקבות אירועי מירון. רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א יצא בקריאה: "אני מזמין את המוני בית ישראל להגיע לברכת הכוהנים של חול המועד השבוע, ביום שני או רביעי. הנוכחות שלנו כאן בכותל המערבי היא התשובה הניצחת לכל אותם מפגעים ומתפרעים אלימים שמתיימרים לפעול בשם האמונה. אנו סומכים ובוטחים בכוחות הבטחון והמשטרה אשר נערכים בצורה מיטבית בכדי לאפשר הגעה בטוחה ופיזור ראוי למעמד החשוב הזה. בימים אלה, עם ישראל זקוק לברכת הכוהנים שתשמור על אחדותנו ובטחוננו מפני המזיקים ומן הפורעים, המבקשים לפגוע בחפים מפשע. זו ההבטחה בברכת הכוהנים מאת הקב"ה במילים *ישים לך שלום". חג חירות, שלום וביטחון לכל עם ישראל״.

https://old.tovnews.co.il/%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%aa%d7%a4%d7%a8%d7%a2%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%9d-5-%d7%a4%d7%a6%d7%95%d7%a2%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%93%d7%95%d7%99/

בנוסף הרב רבינוביץ אמר לגל"צ הבוקר, "זה לא החג שציפינו לו, האירועים שקרו אתמול לא משמחים אף אחד. לולא האירועים אתמול, היו באים יהודים בהמוניהם. כרגע אין אירועים חריגים, ואני מאמין שהיום יעבור בשקט עם כלל הכוחות הפרוסים".

המשטרה ממשיכה עם כוננות השיא בבירה בעקבות מעמד ברכת הכוהנים שמתרחש הבוקר. בנוסף, יש חשש שחמאס והג'יהאד האיסלאמי ימשיכו בפעילות ההסתה כדי לגייס את הערבים למערכה לציון יום השנה לאירועים שקדמו ל"שומר החומות". בעקבות כך, המשטרה נערכת עם 2,500 שוטרים שיאבטחו את האירוע.

מעמד ברכת כהנים המוני בכותל המערבי הוא מנהג שהחל בשנת תשל"א (1970) ומתקיים פעמיים בשנה- חול המועד של חג הפסח וחול המועד של חג הסוכות. המנהג התחיל בעקבות אירועים בטחוניים קשים שהתרחשו בישראל. הוגה ויוזם המנהג הוא הרב מנחם מנדל גפנר.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום