הממשלה תיפול? המערכת הפוליטית סוערת מכל הכיוונים עקב הטרור בירושלים

במערכת הפוליטית מגיבים למהומות הקשות בירושלים; באופוזיציה מטיחים האשמות קשות בממשלה, ובינתיים הלחץ על רע"ם להפלת הממשלה גובר.

נריה

במערכת הפוליטית מגיבים למהומות בירושלים. באופוזיציה הוטחו האשמות קשות כנגד תפקוד הממשלה. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אמר כי: "אסור לעבור לסדר היום על כך שעשרות אוטובוסים נרגמו היום באבנים בלב ירושלים. אני מתפלל לרפואת הפצועים. חייבים לפעול ביד קשה נגד הטרור ולהחזיר מייד את השקט והביטחון לבירת ישראל". יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "הממשלה, בגלל שיקולי הישרדות, מונעת מכוחות הביטחון לבצע את עבודתן. לא ייתכן שיהודים העולים לרגל, לכותל המערבי, יירגמו ע״י מחבלים ארורים שכל מטרתם לרצוח. אני קורא לממשלה המבוהלת, לתת יד חופשית לכוחות הביטחון ולהציב באופן מיידי שמירה הדוקה להגעה בטוחה של אוטובוסים לכותל המערבי".

https://old.tovnews.co.il/%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%aa%d7%a4%d7%a8%d7%a2%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%9d-5-%d7%a4%d7%a6%d7%95%d7%a2%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%93%d7%95%d7%99/

גם ח"כ דוד ביטן התייחס למהומות בבירה: "מה שקורה בירושלים ובהר הבית בשעות האחרונות ובימים האחרונים זה כניעה לטרור ורפיסות של הממשלה הנוכחית. חובה עלינו לפעול בכל הכח להפיל את הממשלה הרעה הזאת ולהקים ממשלה ימנית במהרה ולהחזיר את השקט למדינה. להיות עם חופשי בארצנו".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר העביר מסר בשעה האחרונה למפקד המחוז, כי אם הדרג המדיני ימשיך לא לאפשר למשטרה לפעול ביד חופשית, ימשיך להורות על שחרור ממעצר של מחבלים שמנסים לרצוח יהודים וניסיונות הלינץ' בדרך לכותל יימשכו הוא יקים לשכה בשער שכם. לדבריו: "התמונות מהר הבית והעיר העתיקה מזעזעות. אם המשטרה לא תשתלט על המחבלים ותמשיך לשחרר אותם מתחנות המעצר והדרג המדיני לא יאפשר למשטרה לעבוד בחופשיות, שוקל לפתוח לשכה בימים הקרובים בשער שכם ולגרום למשטרה לעבוד ביד חופשית. מציע לחמאס לא לנסות אותי".

מאזן

 

הביקורות של האופוזיציה על התנהלות הממשלה מגיעות על רקע האולטימטום שהציב ח"כ גנאים לראש הממשלה בנט. במכתב רשמי ששלח גנאים לראש הממשלה הוא כתב: "התראה לפני פרישה מהקואליציה. הריני להודיעך כי במידה ולא תופסק פעילות כוחות המשטרה במסגד אל-אקצא לאלתר אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה ולא מחויב לה עוד". עוד הוסיף גנאים כי "ממשלה שמתנהגת באופן כזה בתוך כותלי מסגד אל-אקצא, ובתקופת חודש הרמדאן, לא תהיה לא זכות קיום".

נראה כי ממשלת בנט-לפיד-עבאס עומדת בשעה זו באחד מניסיונות ההישרדות הקשים שלה, כאשר הלחץ הפנים-מוסלמי והפנים-מפלגתי על עבאס לפרוש הולך וגובר. זאת אחרי שהקואליציה כבר ספגה לאחרונה מכה קשה במיוחד עם פרישתה של יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן מן הקואליציה. 

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום