לאור יום: חיילים משפצים את קבר יוסף

לפנות בוקר נכנסו צוותים ממועצה אזורית שומרון לשפץ את המקום לאחר ההרס שנעשה במקום בידי ערבים; מח"ט שומרון בפקודה מרגשת לחייליו

יעל קאפח ורשאואר

 

צוות בינוי של מועצה אזורית שומרון נכנס בחשאי לפנות בוקר (רביעי) למתחם קבר יוסף בשכם ושיפץ את אתר הקבר. במהלך הכניסה למקום נזרקו לעבר הכוחות והצוותים אבנים.

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן מוביל את מבצע השיפוץ יחד עם צוות המועצה האזורית שומרון, מנהלת קבר יוסף והמקומות

קבר יוסף

הקדושים שליד המועצה האזורית שומרון בניהולו של נתנאל שניר וחברת הבנייה הר כביר מאלון מורה. שיפוץ כבר יוסף לאור נעשה בפעם הראשונה מאז ננטש בהוראתו של ראש הממשלה דאז אהוד ברק. תהליך השיפוץ נעשה בעקבות כך שבתחילת השבוע עשרות פורעים ערבים תושבי שכם ניתצו את המצבה, השחיתו את המקום ושרפו אותו.

במהלך מבצע השיפוץ, נבנו מחדש החלקים במצבת האבן של קבר יוסף שנותצו ונהרסו על ידי הפורעים ונצבעו מחדש הקירות שהתמלאו בפיח שחור בעקבות הדליקה. בנוסף, הצוותים יפנו את השברים וההריסות, יתקנו את החלונות במקום והאינסטלציה שהושחתה תוחלף. בנוס, תתוקן מחדש מערכת החשמל במקום.

בתחילת התנועה אל"מ רועי צוויג מח"ט שומרון נתן את פקודת היציאה המרגשת בקשר ללוחמים: "תחנת לוחמני, כאן קודקוד, היום אנו יוצאים למבצע תיקון ההרס של מתחם קברו של יוסף. במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו, כנאמר 'לזרעך אתן את הארץ הזו' ואנו פועלים היום, ב'יד רמה' כאבותינו שעל יציאתם ממצרים בפסח שנחגג עוד שלשה ימים אומר הכתוב 'בעצם היום הזה', לא כגנבים בלילה, אלא כבני מלכים. כך אנו זוכים להשיב את כבוד הארץ ועם ישראל. תחנות לוחמני תחילת תנועה אל העיר שכם".

קבר יוסףקבר יוסף

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן אמר "זהו יום היסטורי. הגענו לכאן עם שחר, ולאור היום, רגע לפני חג החירות, להחזיר את הכבוד הלאומי של עם ישראל ואת כבודו של יוסף שחולל. הפורעים הברברים מבית מדרשה של הרשות הפלסטינית ידעו היטב מדוע הם שורפים והורסים בקבר יוסף הצדיק. הם יודעים שכל עוד עם ישראל מהארץ ומחו"ל – בהובלת ההתיישבות בשומרון, ממשיך ופוקד את המקומות הקדושים לו ואתרי המורשת הלאומיים הם לא יכולים לנצח אותנו".

קבר יוסף

דגן הוסיף "מלוא ההערכה והאהבה לחיילי צה"ל וכוחות הבטחון, בפיקודו של מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, שמלווים ומאבטחים את המבצע הזה שכולו החזרת כבודו של עם ישראל ומדינת ישראל, תודתנו לראש המנהל האזרחי תת אלוף פארס עטילה, אנחנו כאן כדי לתקן וכדי להבטיח שלעולם לא נעזוב ולא נתייאש. אני דורש מהממשלה להחזיר את צה"ל בצורה מלאה לקבר יוסף ולהחזיר את ישיבת 'עוד יוסף חי' לפעול בצורה מלאה במקום. רק עם ישראל יודע להבטיח שמירה על המקומות הקדושים לו. אני מברך את הצוות המסור של המשפצים על השיקום של מתחם הקבר, וקורא לעם ישראל לחזק את ההתיישבות היהודית בשומרון ואת קבר יוסף ולהמשיך ולהגיע באלפיו לבקר כאן. עם ישראל חי".

סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון הוסיף "עם ישראל הוא בעל הבית של קבר יוסף הצדיק, רק אנחנו נשפץ ונתקן את הנזק וההרס שעשו הפורעים הערבים הברברים. מדינת ישראל מחויבת לגישה חופשית של יהודים לקבר יוסף והגיע הזמן שנממש את זה ונחזור באופן קבוע להתפלל בקבר יוסף באור יום. אבו מאזן הוא זאב בעור זאב ומי שעוצם עיניים ומדמיין אחרת משקר רק לעצמו".

פעיל השמאל הקיצוני, לשעבר יו"ר "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר כתב בטוויטר על דברי המח"ט: "צבא השם". כתב דה מרקר, שוקי וויס צייץ גם הוא בטוויטר כך: "אם המח"ט הזה לא מקבל הערה מכוכבי, אז באמת הלך עלינו".

 

 

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום