איימן עודה קורא לשוטרים ערבים לבצע מרד

בסרטון מסית שפרסם אתמול ח"כ עודה הוא אמר: "אני קורא צעירים - תזרקו להם את הנשק בפרצוף"; באופוזיציה קוראים להעמיד אותו לדין

נריה
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

על רקע הדיווחים על ניסיונות בקואליציה להשיג רשת ביטחון מהרשימה המשותפת, אתמול פרסם ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) סרטון מסית שגרר ביקורות רבות במערכת הפוליטית: "זה שפל שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון של הכיבוש" אמר עודה. "הכוחות שנמצאים כאן, משפילים את עמנו, משפילים את משפחותינו ומשפילים את כל מי שבא להתפלל במסגד אל-אקצא". עודה המשיך להסית ואמר: "העמדה ההיסטורית שלנו היא שנהיה עם בני עמנו כדי לגמור את הכיבוש הרצחני, כדי שתקום מדינת פלסטין ושיונפו דגלי פלסטין על חומות ירושלים – ושיחל השלום על אדמת השלום. אסור שהצעירים יצטרפו לכוחות הכיבוש. אני קורא לצעירים שכבר הצטרפו, שהם לא יותר מאחוז אחד, בסך הכול כמה אלפים, שההצטרפות שלהם מעליבה ומשפילה, אני קורא להם – תזרקו להם את הנשק בפרצוף ותגידו להם שהמקום שלנו לא אתכם. לא נהיה חלק מהעוול ומהפשע".

משטרת ישראל הגיבה לדבריו של עודה: "צר לנו שנבחר ציבור בוחר להתבטא כך נגד לובשי מדים שמגנים בגופם על כלל אזרחי המדינה. משרתים במשטרה כתף אל כתף שוטרים ממגזרים שונים וטוב היה לו הדברים לא היו נאמרים כלל". בניגוד למקרה של אזרח רגיל, בו המשטרה יכולה לפתוח בחקירה פלילית מיד, עודה הוא ח"כ מכהן ומשכך הוא נהנה מחסינות פלילית. לכן המשטרה העבירה את דבריו של עודה לפרקליטות על מנת לבחון האם ניתן לפתוח כנגדו בחקירה ולהעמידו לדין על אף חסינותו הפרלמנטרית.

https://old.tovnews.co.il/%d7%90%d7%96-%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%90%d7%9e%d7%aa-%d7%a2%d7%95%d7%9e%d7%93-%d7%9e%d7%90%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%94%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%94%d7%93%d7%a8%d7%95%d7%96%d7%99/

דבריו של עודה גררו ביקורות רחבות במערכת הפוליטית מקיר אל קיר. שרת הפנים איילת שקד התייחסה הבוקר לדבריו של עודה ואמרה: "איימן עודה מסית נגד מדינת ישראל ומוסדותיה. אתו לא עושים שום הסכמים. מקומו מחוץ לכנסת ישראל".

ח"כ אופיר כץ (הליכוד) פנה במכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ולפרקליט המדינה עמית איסמן בדרישה לפתוח בחקירה נגד ח״כ איימן עודה. במכתב כתב: "היום, פרסם חבר הכנסת עודה סרטון משער שכם, שבו סיפק אמירות קשות נגד מדינת ישראל. הוא קרא לערביי ישראל שלא להתגייס לכוחות הביטחון הישראליים, ולאלו שכבר התגייסו – למרוד. בסרטון אמר: ״קודם כל, זה אסור בתכלית האיסור לכל צעיר פלסטיני שיתגייס לכוחות הכיבוש. הבוז, השנאה לכוחות האלה – כוחות הביטחון. זוהי בושה שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון של הכיבוש. תזרקו להם את הנשק בפרצוף״.  בסעיפים 136 ו- 144ד2 לחוק העונשין מתוארות עבירות ההמרדה וההסתה, עבירות שניתן לזהות פה באופן מובהק- בעיצומו של גל טרור נבחר ציבור קורא לצאת נגד כוחות הביטחון שמגנים בגופם ובחייהם על האזרחים. יש בכך משום קריאה ברורה לעידוד מעשי אלימות, לפגיעה בגופם ולמעשי טרור נוספים. יש בכך גם המרדה שעלולה להביא לשנאה ולאי נאמנות למדינה ולמשטרה וכן דבריו מיועדים לעודד מדנים ואיבה בין חלקי האוכלוסייה. להמרדה זו, הבאה מפי נבחר ציבור עלולות להיות השלכות הרות גורל על האוכלוסייה. על כן, אבקש ממך להורות על פתיחה בחקירה כנגד חבר הכנסת עודה בגין הסתה והמרדה".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום