צה"ל במבצע צבאי בצפון השומרון

כוחות מיוחדים פשטו הלילה במבצע חטיבתי על הכפר יעבד בצפון השומרון; שר הביטחון הורה על שורת צעדים כלפי הערבים בצפון השומרון

נריה
צילום: דובר צה"ל

לוחמי יחידת אגוז, שייטת 13, סיירת גולני ויחידת מרעול פשטו הלילה במבצע חטיבתי על הכפר יעבד בצפון השומרון. צה"ל ערך מבצע נרחב של מעצרים וסריקות אחר אמצעי לחימה בלתי חוקיים במהלך הלילה בכפר יעבד, הכפר ממנו יצא המחבל שביצע את פיגוע הירי בבני ברק, בו נרצחו חמישה אזרחים. במהלך המבצע, כוחות משייטת 13 ומסיירת גולני עצרו שמונה מבוקשים החשודים במעורבות בהוצאת פעילות טרור. לוחמי יחידת אגוז סרקו במרחב הכפר אחר אמצעי לחימה בלתי חוקיים. הלוחמים איתרו תחמושת צה״לית ומדי צה״ל בביתו של אחד החשודים. בבית נוסף, איתרו מטען אשר עתיד היה לשמש להוצאת פיגוע. לוחמי היחידה החרימו את אמצעי הלחימה שנמצאו ועצרו את החשודים. אלה הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. במהלך הפעילות פעלו הכוחות למול הפרות סדר אלימות באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. בנוסף, לוחמי צה"ל נטרלו חשוד אשר זרק לעברם מטען, אין נפגעים לכוחותינו.

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן, הודיע אתמול (מוצ״ש) כי בתום הערכת מצב ביטחונית החליט שר הביטחון בני גנץ על שורת צעדים כלפי תושבי צפון השומרון, לצד המשך המדיניות הקיימת כלפי שאר איו"ש. להלן הצעדים שעליהם הוחלט ושהומלצו על ידי צה"ל ושאר גופי הביטחון:

▪️ עצירה מוחלטת של כניסת ויציאת ערביי ישראל לעיר ג׳נין – רגלי ורכוב – דרך המעברים גלבוע (ג׳למה) וריחן.

▪️עצירה מוחלטת של הוצאת אגריגטים בשיטת D2D דרך המעברים בנפת ג׳נין.

▪️מניעת כניסת סוחרים ואנשי עסקים בכירים (BMC) תושבי אזור ג׳נין לשטח מדינת ישראל.

▪️יציאת פועלים לישראל ושאר  הנושאים האזרחיים יימשכו באופן שגרתי תוך הגברת הבידוק במעברים.

▪️תישלל אפשרות ביקור משפחות, במסגרת 5,000 היתרים שאושרו למטרה זו, מתושבי נפת ג׳נין.

על רקע המצב הביטחוני הקשה ואחרי ששמר על שקט בשבועות האחרונים, הבוקר התראיין השר לביטחון-פנים בגל"צ. לדבריו, על צה"ל לבחון לקיים מבצע צבאי משמעותי בג'נין:" "כבר היום צריך להכין את האופציה למבצע ממוקד גדול על מחנה הפליטים בג'נין, עדיין לא הגענו לזה אבל אנחנו עלולים להתקרב לשם. לאירוע כזה יש השלכות רחבות ולכן אנחנו צריכים קודם למצות את המהלכים שאנחנו עושים עכשיו". על הדיווחים שהוא שוקל לפרוש אמר השר: "לא חשבתי לפרוש, כל מי שמצפה לזה – אני בן אדם חזק וחדור מטרה. נכון שבשבועיים האחרונים התקשורת הלכה לי על הראש, אבל כל מי שפוליטיקה צריך להיות מוכן גם לזה".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום