סערה: הרמטכ"ל העביר מסיבת עיתונאים מבסיס צבאי בשבת

סערה ציבורית בעקבות מסיבת עיתונאים שקיים הרמטכ"ל בשבת; "אין שום הוראה המתירה חילול שבת לצורך יח״צנות"

נריה
צילום: מרים אלסטר פלאש 90

בליל שבת קודש התארך הרמטכ"ל אביב כוכבי במחנה עופר וסעד סעודת שבת עם החיילים. בסוף הארוחה ובעיצומה של השבת נתן הרמטכ"ל הצהרה לתקשורת על רקע המצב הביטחוני. האירוע החריג גרר ביקרות ציבורית רבה על הצעד החריג של הרמטכ"ל ודובר צה"ל.

ח״כ משה אבוטבול יו״ר השדולה למען שמירת השבת, בתגובה לחילול שבת ע״י הרמטכ״ל אביב כוכבי ויחידת דובר צה״ל והפגיעה ברגשות החיילים הדתיים והמסורתיים: "עברתי על כלל פקודות המטכ״ל שנכתבו לגבי קיום שבת בצבא, אין בהם שום הוראה המתירה חילול שבת לצורך יח״צנות חסרת אחריות, לא על זה תהיה תפארת צה״ל ולוחמיו".

https://old.tovnews.co.il/%d7%94%d7%a8%d7%9e%d7%98%d7%9b%d7%9c-%d7%9c%d7%a9%d7%a2%d7%91%d7%a8-%d7%99%d7%a2%d7%9c%d7%95%d7%9f-%d7%a2%d7%9c-%d7%91%d7%92%d7%a5-%d7%94%d7%97%d7%9e%d7%a5-%d7%a8%d7%91%d7%95%d7%aa%d7%99%d7%a0/

עוד אמר ח״כ אבוטבול: "טוב יעשה הרמטכ״ל אם יקח אחריות אישית למחדל שפגע בערכי צה״ל.. לפיכך אין די בהתנצלותו של רא״ל כוכבי אלא עליו לקבל על עצמו את העונשים שמקבל כל חייל אחר בצה״ל על הפרת הפקודות".

לסיום אמר ח״כ אבוטבול: "אני קורא לרמטכ״ל ולשר הביטחון לחדד נהלים ולהורות על תיקון העניין כך שבמחנות צה"ל בשבת לא תתקיים פעילות לא-מבצעית, לא יוכנסו כלי תקשורת ולא יתקיימו תדריכים לעיתונות".

תגובת תורת לחימה לרמיסה המזעזעת של קדושת השבת ולהבדיל של פקודות המטכ"ל על ידי הרמטכ"ל: "לא יתכן שהמפקד הבכיר ביותר בצה"ל ירמוס את קדושת השבת בצבא היהודי היחיד בעולם תוך עבירה על פקודות מטכ"ל מפורשות. איזו דוגמא אישית יקבלו מכך פקודיו? לערכים? לפקודות? חובת הרמטכ"ל להתנצל על המעשה בפני פקודיו ולהפיק לקחים".

לחימה מכתב
המכתב של "תורת לחימה" לרמטכ"ל

.

בארגון תורת לחימה לא הסתפקו בדברים ושלחו הערב מכתב לרמטכ"ל אביב כוכבי בו הם דורשים ממנו להתנצל מיידית: "הזדעזענו עד מאוד לדעת במוצאי שבת קודש כי בחרת לחלל את השבת, תוך עבירה על הוראות הפיקוד העליון המפורשות, על הנורמות בצה"ל, ותוך כפיית המעשה החמור על חיילים שומרי שבת. הרמטכ"ל, פגעת בשבת, הערך הקדוש של אומתנו, והדבר מחייב תיקון, בוודאי כאשר הוא מגיע מאדם מכובד כמוך.

אנו קוראים לך: תתנצל בקולך. שמש דוגמא למפקד שיודע לכבד את עצמו ואת חייליו ולהודות בטעות. על תיקון כזה אמרו חז"ל כי אפילו זדונות נהפכים לזכויות, קלל וחמור שגגות".

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
עם ישראל חי
עם ישראל חי
1 שנה לפני

שטויות במיץ עגבניות, צה"ל עושה מעל ומעבר לשמירת השבת. שיחזרו למחילות שלהם אותם המטנפים.

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום