עם הגב אל הקיר: ליברמן הסכים לדחות את גזרת המעונות בשנה

הישג ראשון לאורבך או מהלך מתוכנן מראש? אחרי שגורמים בלשכת שר האוצר הבהירו אתמול כי המתווה לא ישתנה, ליברמן נאלץ לרדת מהעץ

נריה

אחרי האולטימטום שהציב הבוקר ח"כ ניר אורבך לשם הישארותו בקואליציה, הוא נפגש בשעות האחרונות שר האוצר אביגדור ליברמן.  השניים הגיעו להסכמה על דחיית מתווה המעונות בשנה נוספת. כזכור, מתווה המעונות כולל שלילת סבסוד למעונות יום לילדי אברכים. בהודעה משותפת שהוציאו נמסר: "שר האוצר אביגדור ליברמן ויו״ר סיעת ימינה ח״כ ניר אורבך סיימו לפני זמן קצר פגישה שנערכה ברוח טובה במשרד האוצר. השר ליברמן וח״כ אורבך סיכמו כי יש לעשות כל מאמץ לייצב את הקואליציה ובתוך כך סיכמו על ביטול המתווה לשנת 2023 ודחייתו לשנת 2024. הצדדים בפגישתם הסכימו כי הפערים הם לא גדולים וכי יש לפעול במטרה לשלב אוכלוסיות בשוק העבודה ולצד זאת לשמור על ציבור לומדי התורה. הצדדים סיכמו כי ההידברות ביניהם תימשך יחד עם שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, גם בתקופה הקרובה".

כזכור, הבוקר הציב אורבך שלושה תנאים על מנת שהוא יישאר בקואליציה: ביטול מתווה המעונות, כינוס מועצת התכנון העליונה שתפקידה לאשר בניית יחידות דיור ביהודה ושומרון וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. אורבך מסר כי "בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה".

https://old.tovnews.co.il/%d7%a0%d7%99%d7%a8-%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%91%d7%9a-%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%91-%d7%90%d7%95%d7%9c%d7%98%d7%99%d7%9e%d7%98%d7%95%d7%9d-%d7%9c%d7%a8%d7%94%d7%9e-%d7%91%d7%a0%d7%98-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%a9/

הלחץ הגדול בקואליציה מגיע על רקע עזיבתה המפתיעה של יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן את הקואליציה. שמועות רבות מדברות מאז על עזיבת ח"כים נוספים ממפלגת ימינה המתפוררת. בבנק השמות: השרה איילת שקד, סגן השר אביר קארה, וכמובן יו"ר הסיעה ניר אורבך.

בינתיים, בסיעת ש"ס הגיבו לדחיית גזרת המעונות: "עם ישראל ולומדי התורה רוצים להודות שוב לח"כ עידית סילמן, שרק בזכות המהלך האמיץ והערכי שעשתה, ליברמן הרגיש שכסאו מתנדנד והחל למכור את כל 'האידאולוגיה' ההרסנית שלו, עליה נלחם בחירוף נפש. זאת ועוד, רק בזכות ח"כ סילמן והאיום על ממשלת השמד הזו, נזכר ח"כ אורבך לפעול ולהגן על נשות האברכים מהעושק הנורא של ממשלתו. זו הוכחה חותכת שהממשלה הזו מחוברת רק לעטיני השלטון, וכל 'הערכים' מוצעים בבזאר טורקי מהיר כשהם בבהלה לאבד אותם. אנו קוראים לחברים נוספים בקואליציה להצטרף לח"כ סילמן ולהפיל סופית את הממשלה הרעה הזו".

בפורום "תורתם אומנותן" – נשות האברכים בציונות הדתית לעומת זאת, פחות התרגשו. הן אומרות כי "ההתרגשות מיותרת – ניר והשר ליברמן סיכמו בסך הכל שהבעיה תידחה בשנה. מה ההבדל בין יישום המתווה ב-2023 או ב-2024 אם הפגיעה האנושה בלומדי התורה תגיע בסוף? אין כל חדש תחת השמש, הממשלה מוכיחה שוב שסולם הערכים שלה לא כולל כבוד לתורה. ליברמן דבק ברעיון לפגוע בלומדי התורה ואין לצערנו מי שידפוק על שולחן ויגיד – לא במשמרת שלי. כמו תמיד, ממשיכים בדיבורים במקום לנקוט במעשים. חבל".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום