"גם במשטרים דמוקרטיים יש תעמולה כלפי אזרחים"

מראשית המדינה ועד עתה השלטון מפעיל עלינו פרופגנדה כדי לשמר את האינטרסים שלו; ראיון עומק עם מומחה ללוחמה פסיכולוגית

Artboard 22 copy 12

 

ד"ר רון שלייפר הוא מומחה ללוחמה פסיכולוגית. הוא אומר כי רוסיה ואוקראינה מפעילות מניפולציות. "יש מניפולציה בהחלט, לזהות עם שקרים זה לא נכון כיוון שזה יכול להסיט מהדרך. רוב המידע שמגיע אלינו הוא לא מידע שניתן לזהות כשקר. אך גם לא ניתן לזהות אותו כאמת. אנחנו לא יודעים כלום כשאנחנו נתקלים בכל סוג של תעמולה. זה נראה מאוד סביר ואמין לרוב".

הוא מוסיף כי "הראשון שפרץ הוא התלם שבו יזרמו המים, אם תרצה לעשות תלם במקביל, לייבש את התלם הזה ולהרטיב תלם אחר זה מאוד קשה. כאשר מגיעים לשקר גדול, בהתחלה ברור לך שזה שקר. למשל אין שום קשר בין היהודים לבין חארם אל שריף, אבל אתה אומר איך אפשר להגיד דבר כזה? אתה בהלם".

הוא מדגיש שלא רק במשטרים טוטליטריים ישנה תעמולה כלפי האזרחים, אלא גם במשטרים דמוקרטיים. אך ההבדל הוא שזה וולונטרי ומכיל מעט שקר. "שלטון רוצה לחיות אז הוא משתמש בכל מה שהוא יכול כדי לחיות".

הוא אומר כי בתעמולה לא משקרים, אלא לא משתמשים בכל האמת. "משתמשים במספיק אמת שיש לה מתפוס". דוגמא ישראלית לכך הוא אומר שכל הזמן מפמפמים לנו ""אנחנו נמצאים כל הזמן בסכנה מתמדת" זה נכון? 90% נכון, זה מספיק. כיוון שכך צריך לצייד ולצ'פר את מערכות הביטחון בסכומים גדולים של כסף".

https://old.tovnews.co.il/%d7%94%d7%99%d7%a1%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%a6%d7%91%d7%90%d7%99-%d7%94%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%91-%d7%96%d7%9c%d7%96%d7%9c-%d7%a7%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%a8%d7%95%d7%a1%d7%99%d7%94/

הוא מדגיש שהוא לא חושב שיש יותר מידי נשק. "אלא שאם אתה תגלה מי נמצא בקומפלקס המדיני בטחוני בישראל אתה תגלה שלידתם והווייתם היא בשמאל, וזה לא סותר כי צריך להתפרנס. הוא שמע פעם שהולכים להביא טנק מרכבה חדש, אמרתי "חבר'ה מה עם כל המסוקים והמטוסים והמזכרים והטילים טנק חדש?" קיבלתי תשובה, "אתה השתגעת? אתה יודע כמה פרנסה זה מביא?"".

הוא אומר כי התעמולה מתחילה עוד מימי טרום המדינה והגופים שמקימים את המדינה כמו אצ"ל וההגנה. "הסוציאליסטים עלו מרוסיה, בסוף המאה ה19. הם היו חלק קטן מאוד משוק הדעות הרדיקלי, אבל הם ניצחו. למה הם ניצחו? כי הם שכנעו שהם הרוב. היו להם תועמלנים טובים". הוא אומר כי גם מפא"י עשו. ידידו גרשון הכהן אמר "על כל עת הביאו משורר ועל כל פרח שהשקו הביאו צלם". ד"ר שלייפר מחדד "כי הם הבינו את החשיבות של התעמולה. אליהו גולומב אמר לדעתו לדוד רזיאל, "אתם תפסידו, אין לכם סיכוי נגדנו. כי אצלנו הוצאות הספרים ואצלנו העיתונים וזה היה אז במאבק נגד הבריטים".

לגבי מלחמת רוסיה אוקראינה, הוא אומר שאנחנו לקראת גוויעת העניין במלחמה. הוא אומר שלדעתו יש עניין בישראל שההתעניינות במלחמה תרד. אבל כרגע אין לנו משהו חדש שיסיט את עניין המלחמה מסדר היום, אולי קצת רציחות ופלסטינים.

ד"ר שלייפר מוסיף כי "הוא מסתכל על העובדות הבסיסיות, אוקראינה ורוסיה. פוטין והצבא הרוסי הם גאוני הגאונים וסיבת הסיבות של השימוש במידע לצורכי השפעה, הם יודעים היטב שהעניין הזה ירד. יש שלבים קבועים. בתחילה כל העולם מתעניין, אחר כך הסיפור הופך להיות התקשורת עצמה. ולאחר מכן הוא הופך להיות כלום. ומידי פעם שני הצדדים נלחמים על תעמולת זוועות".

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום