סגן השר ח"כ אביר קארה נחקר במשך 4 שעות במשטרה

מהמשטרה נמסר כי העבירות בהם חשוד קארה הם: מרמה, הפרת המונים, קבלת דבר במרמה וזיוף

נריה
אביר קארה
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

חבר הכנסת וסגן השר אביר קארה נחקר היום במשך 4 שעות ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. החקירה עסקה בחשד לצבעה כפולה בכנסת. ולאחר גביית הודעות מעדי ראייה ומעורבים ואיסוף חומרי חקירה נוספים, נחקר הבוקר חבר הכנסת קארה בחשד לביצוע עבירות של מרמה, הפרת המונים, קבלת דבר במרמה וזיוף. החקירה התבצעה באישור היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ובלווי של המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

עורך הדין של ח"כ קארה מסר: "תפקידה של המשטרה לבדוק ולחקור, התנהלותו של סגן השר קארה הינה התנהלות תמת-לב ונעדרת כל יסוד לפלילים. אני סמוך ובטוח כי למסקנה הזו תגיע גם משטרת ישראל בסיום הבדיקה".

האירוע סביבו מתנהלת החקירה התרחש בתחילת חודש יולי בשנה שעברה. במהלך ההצבעה על ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה בעניין חוק החל"ת, הצביע חבר הכסת אביר קארה פעמיים: פעם אחת הוא הצביע כנדרש מהמחשב שלו, ובפעם השנייה הצביע חבר הכנסת קארה ממחשבה של חברת הכנסת עידית סילמן. לאחר מהומה שנפתחה עקב כך במליאת הכנסת, החליט יו"ר הכנסת מיקי לוי לבדוק את המקרה. כשגילה שהטענות של האופוזיציה נכונות, הוא הורה על הצבעה מחדש והוציא הודעה בנושא: "לאחר שהנושא נבדק על ידי הייעוץ המשפטי, יחד עם מזכירת הכנסת ויועמ"שים נוספים, עם ח"כ קארה, ובנוכחות אמנם חלקית של ח"כ אוחנה שבנוכחותו נשאלה גם שאלה, ולטובת שמירת טוהר ההצבעה תתקיים הצבעה מחודשת. הנושא נבדק, הייתה הצבעה, על פי ההצהרה של ח"כ קארה הצבעה אחת בשוגג מה עוד שמיד עם ההצבעה הוא הרים את ידו והודיע שהוא הצביע בשוגג".

מלשכתו של ח"כ קארה נמסר בתגובה: "חבר הכנסת קארה הצביע ממחשב לא נכון, ששייך לח"כ עידית סילמן, והודיע מיד על טעותו ליו"ר הכנסת כדי שההצבעה תתוקן".

שלמה קרעי
המכתב ששלח ח"כ קרעי ליועמ"ש

.

 

למרות טענותיו של קארה כי ההצבעה הכפולה הייתה בשוגג, באופוזיציה קראו לפתוח בחקירה נגדו. ח"כ שלמה קרעי מהליכוד שיגר מכתב ליועמ"ש דאז בבקשה לפתוח בחקירה מיידית בעניין. מספר חודשים לאחר מכן, אישר היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגדו.

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום