"צריך לקבל החלטה להשמיד את ארגוני הטרור"

תא"ל צביקה פוגל מדבר על השינוי התפיסתי שצריכים לעשות ותוקף את אנשי הימין בממשלה: "ההישרדות הפוליטית שלהם יותר חשובה".

Artboard 22 copy 12

תא"ל (במיל') צביקה פוגל, לשעבר מפקד אגד ארטילרי וראש מטה פיקוד הדרום, בראיון מיוחד על רקע המצב הביטחוני הקשה:

 

פוגל פותח את דבריו: "קשה אבל ניתן להתמודד עם הטרור. אם תסתכל על החמישים שנה האחרונות תראה משהו מאוד מוזר. כל אותם ארגוני טרור שנשארו רק ארגונים – או הפסידו, או נעלמו, או התפרקו, או חטפו מכה שכמעט לא יכולים להתאושש ממנה, כמו אל קאעידה. אבל ארגוני הטרור האחרים בנו לעצמם מדינה ותאר לך באיזה מקום אותם ארגוני טרור בחרו להקים את המדינות שלהם. לאורך גבולותינו. החמאס ברצועת עזה, החיזבאללה בלבנון עם אחיזה בסוריה, אבל מעבר לזה כל שאר ארגוני הטרור נוצחו, כי הם לא הצליחו להחזיק מעמד בתור ארגונים. היחידים שמחזיקים מעמד זה אלה שאנחנו נתנו להם להחזיק מעמד ולמעשה הם מדינה לאורך גבולותינו".

על החשיבות להרוס את הארגונים האלה כאשר הם עוד צעירים אומר פוגל: "התחלנו לעשות את זה בלבנון ,במלחמת לבנון. רדפנו אחרי ערפאת שאז ישב בביירות. נתנו לו לצאת מלבנון וקיבלנו אותו ממקום אחר. בכל מקום שלא השלמנו את העבודה אנחנו משלמים את המחיר היום".

לדבריו, הוא במשך שנים מצביע על כך שצריך להרוס לארגוני הטרור את יכולתם הצבאית: "כל מה שאני אומר לכל אורך דרכי הצבאית זה בואו נהרוס את יכולתם הצבאית. בואו ניתן לאותם גופים שחיים לצדנו, כי באמת הרעיון של לנסות לגרש אותם לים כמו שהם רוצים לעשות לנו, הוא לא הומאני הוא לא ערכי והוא לא יהודי. לכן אני אומר, בואו נחסל את כוחם הצבאי, בוא לא ניתן להם להרים ראש כזה שמאיים על קיומנו. ואם הם רוצים לחיות לצדנו – אהלן וסהלן".

https://old.tovnews.co.il/%d7%93%d7%90%d7%a2%d7%a9-%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%a4%d7%a0%d7%98%d7%96%d7%99%d7%94-%d7%a2%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%95-%d7%9e%d7%a6%d7%99%d7%90%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%90%d7%99/

פוגל טוען שניתן למגר את הטרור. אבל זה יכולת לקרות רק עם ראשי המדינה יעשו שינוי בראש ויחליטו שהם רוצים לעשות זה: "אפשר להשמיד אותם. אפשר לחסל את יכולתם הצבאית ללא שום ספק. לקחת החלטה. אין במדינת ישראל מנהיג שקיבל החלטה לחסל את כוחו הצבאי של החמאס. מה שאנחנו רואים זה בדיוק ההיפך. לא בנימין נתניהו, לא לפניו ולא אחריו. אני לא מחפש אשמים עכשיו אבל לאורך כל השנים האלה אנחנו לא עושים את זה. בכל מקום, דרך אגב, היינו רגע לפני: במלחמת שלום הגליל אם היינו ממשיכים יכול מאוד להיות שלא היה חיזבאללה. ברצועת עזה אם בעופרת יצוקה היינו ממשיכים ולא נכנעים ללחצים של אובמה אז יכול להיות שלא היה חמאס עכשיו. ובטח לא חמאס עם כוחו הצבאי. בכל מקום משום מה נעצרנו".

פוגל מצביע על הנקודות בגללם מדינת ישראל לא מכריעה את גורמי הטרור: "בא נשים את הדברים בהגינות על השולחן. אף אחד לא רוצה במשמרת שלו הרוגים, פצועים ומשפחות שכולות. לא מנהיגות אזרחית ולא מנהיגות צבאית. דבר שני, בשנים האחרונות לפוליטיקה יש משקל ואנשים שרוצים לדאוג לעכוזם ולכיסם פחות מודאגים מעתידה של מדינת ישראל. שואלים אותי כל הזמן למה אתה מביע עמדה כזאת ואחרים לא. כי אותי מעניינת המדינה, לא אני. האגו של המדינה יותר חשוב מהאגו שלי. קיומה של המדינה יותר חשוב מהקיום שלי. כי אני רוצה להבטיח לילדי ולנכדיי עתיד בארץ ישראל ואחרים לצערי לא חושבים כך. כן, זה יעלה ביוקר, כמה שלא נעים לדבר על זה, אבל אם ניקח את מספר הנפגעים האזרחיים ששילמנו מאז שאנחנו לא מגיבים ולא מנצחים, הוא יותר גדול ממה שהיינו משלמים אם היינו יוצאים למלחמת קיום ומכריעים את האויב שעומד מולנו".

https://old.tovnews.co.il/%d7%a0%d7%a1-%d7%92%d7%93%d7%95%d7%9c-%d7%91%d7%9c%d7%99%d7%9c-%d7%a9%d7%91%d7%aa-%d7%97%d7%95%d7%a1%d7%9c%d7%95-%d7%a9%d7%9c%d7%95%d7%a9%d7%94-%d7%9e%d7%97%d7%91%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%93%d7%a8/

פוגל לא חוסך בביקורת על שר הביטחון בני גנץ ועל אנשי הימין שבממשלה שבגלל הישרדות פוליטית לא עושים את מה שנכון למען מדינת ישראל: "אל תטעה, גנץ מחזק את ההגנה. ככה לא מנצחים, ככה לא מכריעים את הצד השני. הדרך היחידה לעשות את זה היא התקפה, היא לחץ קבוע, אנחנו צריכים לטעת מורא ופחד בקרב האויבים שלנון, לא אצלנו. הם אלה שצריכים לפחד, הם אלה שצריכים לשאול את עצמם כל בוקר מחדש מאיפה היהודים יבואו לנו. לא אנחנו צריכים לחשוש מאיפה יבוא הפיגוע הבא. זה מציאות בלתי אפשרית. יש בזה מרכיבים פוליטיים. בסופו של דבר אתה מסתכל על הממשלה הנוכחית – יש יותר אנשי ימין ממה שיש בה אנשי שמאל. ליברמן, בנט, סער – אלה חבר'ה שהגיעו מהימין, הם לא באו ממקום אחר. אבל ההישרדות הפוליטית שלהם יותר חשובה מהצורך באמת לעשות את מה שצריך למען מדינת ישראל ולכן הם תמיד ימשיכו להעדיף כל מיני רעיונות מעורפלים".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אברהם
אברהם
2 שנים לפני

מדוייק.

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום