הרב כהנא היה התשובה לשואה ופוטין הוא השליט הרוסי הטוב ביותר ליהודים?

הפרשן ופעיל הציבור אביגדור אסקין מגיע עם עמדות לא שגרתיות, והוא מנמק אותן טוב יותר מכפי שאתם יכולים לדמיין

Artboard 22 copy 12

 

אביגדור אסקין בצעירותו היה כהניסט, הוא אפילו ישב בכלא. הרבה שנים חלפו מאז, כיום הוא איננו כהניסט, אבל הוא עדיין חושב שדעותיו באותה תקופה היו צודקות. כיום, אסקין הוא בעיקר תלמיד חכם שלומד את תורת הקבלה, והוא משמש גם כפרשן בכיר בתקשורת הרוסית.

אסקין פותח את דבריו ומספר איך הוא תופס את הרב כהנא: "הרב כהנא אדם גדול מאין כמותו. הוא תשובה לשואה. כל מה שהוא עשה בחייו זה תגובה לשתיקת יהדות ארה"ב בימי השואה. האם זה מה שצריך להוביל אותנו היום? זה היה נכון בשעתו, זה היה גם מאבק למען יהודי למען יהודי ברית המועצות, זה היה גם מאבק למען תודעה יהודית. בזה הוא אגב צדק. כל מה שקשור לעמדת הציבור הערבי כלפינו, הוא חשף את הדבר הזה, אנחנו ראינו את זה לפני פחות משנה".

https://old.tovnews.co.il/%d7%94%d7%90%d7%95%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%a9%d7%99%d7%9d-%d7%98%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%94%d7%92%d7%a2%d7%aa%d7%9d-%d7%9c%d7%a4%d7%94/

לדעת אסקין, דעותיו של הרב כהנא היו רלוונטיות וטובות לזמנו: "הרב כהנא היה טוב לזמנו כמו שדוד רזיאל היה טוב לזמנו. זה שדוד רזיאל הניח פצצה בשוק הערבי בזמנו זה לא אומר שהיום שאנחנו אוהדי דוד רזיאל לפני שבעים שנה צריכים להניח פצצות בשוק הערבי. אבל הרב כהנא היה איש הגות והיה יהודי שנרתם לכל משימה יהודית, לעזור לכל אדם יהודי. זאת תגובה לשואה. היום אנחנו מדינה עם עוצמה גדולה. תפקידנו היום הוא קצת שונה ממה שהיה".

בהמשך דבריו מתייחס אסקין לפוטין אותו הוא מכיר מהתקופה של לפני עלייתו לשלטון: "פוטין הוא אדם שכלתני, הוא אלוף המשחק, אדם בעל איפוק אדיר, ואנחנו רואים שההחלטות שהוא קיבל אינן תואמות את המציאות לגמרי. הכניס את עצמו למלכודת".

אסקין מנסה לנתח את הכישלון של צבא רוסיה במלחמה נגד אוקראינה: "ככל הנראה אנשי המודיעין סיפקו לו מידע לחלוטין מנותק מהמציאות על אהדת הציבור באוקראינה לפחות המזרחית כלפי רוסיה. מחדל מודיעני. כנראה שפוטין טעה בהערכה בעוצמת הצבא שלו. התקשורת הרוסית שאני מכיר אותה היטב עברה דרך ארוכה בעשר השנים האחרונות. מתקשורת יחסית פתוחה לכלי תעמולה שכולו שקר. ממש איום ונורא. פוטין הוא השליט הכי טוב שהיה ליהודים ברוסיה אי פעם. ידיד ישראל ללא ספק. הסתבך, הכניס את עצמו למלכודת. דברים שקורים עכשיו אין לנו שום עניין לתמוך בהם". הוא גם נותן ציון לממשלה בכל מה שקשור למשבר רוסיה-אוקראינה: "הממשלה מנהלת את המשבר הזה בצורה מעולה".

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום