ד"ר צחוק מלמד את האנשים לחזור לעצמם, ולצחוק!

מהטראומה המורכבת שעבר לד"ר המחזיק קליניקה שמטפלת באנשים באמצעות הצחוק. ספיישל פורים בTOV

נויה מנדל

 

חננאל אמיתי הוא ד"ר לצחוק, קומיקאי, מנחה סדנאות ומטפל. הוא נולד ילד שמח וחייכן אבל בשלב מסוים התמודד עם פוסט-טראומה מורכבת. הוא הלך לטיפולים פסיכולוגיים כדי לעבד את הפוסט-טראומה. ובטיפולים צריך להיכנס למקום הכואב הזה ולשחזר אותו. הוא מספר שהוא זוכר איך כאשר הוא הגיע למקום קשה שיצר אפילו ניתוק אצלו הוא התחיל לצחוק למטפלת בפנים. אותה פסיכולוגית קלינית עטורת תעודות לא ידעה מה לעשות עם עצמה ופשוט צחקה איתו.

כך התנהלו הטיפולים שלו. אחרי הצחוק הגיע בכי, ואחריו הגיע עוד צחוק. וככה במשך מספר חודשים הוא התקדם במהירות. "המטפלת אמרה לי שהיא לא ראתה אדם שהתמודד עם פוסט-טראומה כל כך מורכבת שיצא ממנה כל כך מהר בטוב ובחיוביות".

חננאל מספר שככה הוא הגיע לקליניקה שלו, הוא הבין שהוא רוצה להעניק את זה לעוד אנשים. הוא אומר כי העולם קשה, מחכה לנו שוטר בחוץ. והצחוק נועד בשביל להרים אותנו במקומות קשים, לשמח אותנו כי העולם מורכב. "הרבה פעמים גברים שלא יודעים לבכות, אני אומר להם בוא תתחיל לצחוק. אתה תראה שאם תצליח לצחוק משהו ישתחרר לך ותוכל גם לבכות. אם אצליח לשחרר את המערכת הרגשית שלי אוכל גם לגעת במקומות מאוד קשים ויהיה לי משכך כאבים ששייך וזמין לי".

חננאל מוסיף ואומר "אנשים באים לקליניקה כדי להחזיר לעצמם את הצחוק והשמחה לחיים. הרי כולנו נולדנו ככה. ילד קטן בממוצע צוחק 400 פעמים ביום, הוא צוחק כל היום. ומבוגר רק רואה את עצמו במראה היום השחור מתחיל". הוא אומר כי העבודה בקליניקה היא בעיקר בקבוצות, וחצי מהתהליך הם רק עוברים כדי לשחרר, נוגעים בנקודת הסבל של כל אחד מאיתנו. "הרי לבן אדם קשה בחיים כי הוא לא מוכן לקבל את נקודת הסבל שלו. אם אנחנו מקבלים את נקודת הסבל ורק כך אנחנו יכולים להתפתח". לסיכום אומר חננאל שצריך תמיד להסתכל על הצד החיובי, להסתכל על הצד המלא ולא על הצד הריק שנמצא בכוס.

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום