דיווח מרוסיה: פקיד מודיעין מקורב לפוטין נעצר

על פי מומחים הפקיד נעצר בעקבות תסכולו של פוטין מהתקדמות המלחמה

יעל קאפח ורשאואר
פלאש 90
צילום: פלאש 90

על פי הדיווחים, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכניס את אחד מבכירי המודיעין שלו למעצר בית; מהלך שאחד המומחים אמר לפוקס-ניוז שזה סימן לכך שפוטין לא מרוצה מההתקדמות ומנסה להעביר את האשמה למודיעין הכושל. על פי דיווח של הסאנדיי-טיימס, העיתונאי הרוסי אנדריי סולדטוב טוען שפוטין עצר את ראש שירות הביטחון הפדרלי, סרגיי בסדה, אך אין אישור לכך ממקור רשמי.

על פי הדיווחים, בסדה הוכנס למעצר בית יחד עם סגנו אנטולי בולוך. בסדה הוא איש שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה, ה-FSB, ומשמש כראש השירות החמישי (שירות המודיעין מבצעי ויחסים בינלאומיים). קצין מודיעין אמריקני לשעבר אמר לפוקס ניוז כי המהלך מאותת על חוסר שביעות רצון של פוטין מהערכת קהילת המודיעין שלו לגבי הפלישה האוקראינית.

ולדימיר אוסצ'קין, פעיל זכויות אדם רוסי שברח מרוסיה, אישר את המעצרים בדיווח של סאנדיי-טיימס ואמר כי סוכני FSB ביצעו חיפושים ביותר מ-20 כתובות במוסקבה של עמיתים שחשודים ביצירת קשר עם עיתונאים. "הבסיס הפורמלי לביצוע החיפושים הללו הוא ההאשמה במעילה בכספים המיועדים לפעילות חתרנית באוקראינה", אמר אושקין, אך מציין כי "הסיבה האמיתית היא מידע לא אמין, חלקי ושקרי בחלקו על המצב הפוליטי באוקראינה".

F160309YS30
צילום: יונתן זינדל\ פלאש 90

רבקה קופלר, סוכנת לשעבר בסוכנות הביון האמריקאית ומחברת הספר "המשחקים של פוטין: התוכנית הסודית של רוסיה להביס את אמריקה" אמרה לפוקס ניוז כי ההתרחשויות האחרונות מראות כי פוטין כועס ומכיר בכך שלא סיפקו לו מידע מודיעיני מדויק. קופלר מוסיפה שכנראה הערכתו של פוטין כי יצליח לכבוש את אוקראינה בצורה מהירה וקלה קשורה למודיעין הגרוע שקיבל.

קופלר מחדדת שתי טעויות שפוטין לא התייחס אליהם מראש ביציאה למלחמה. הטעות הראשונה היא העזות בה יילחמו האוקראיניים למען מולדתם. והשנייה היא היכולת של הטכנולוגיה בהעברת תמונות ההרס של אוקראינה לכל בית בעולם; "הוא בהחלט טעה בחישוב ועכשיו הוא מרגיש שהוא לכוד כי הוא צריך לבצע את הפעולה הזו ולהגיע ליעד שלו".

הנשיא ביידן אמר השבוע כי פוטין "נכשל" במספר חזיתות במהלך פלישתו לאוקראינה. "הוא קיווה לשלוט באוקראינה ללא קרב – הוא נכשל" אמר ביידן ביום שישי. "הוא קיווה לשבור את הנחישות האירופית – הוא נכשל. הוא קיווה להחליש את הברית הטרנס-אטלנטית – הוא נכשל. הוא קיווה לפצל את הדמוקרטיות האמריקאיות מבחינת העמדות שלנו – הוא נכשל", דברי הנשיא ביידן.

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום