מפורים לפסח: איך הבובות יעשו לכם את הסדר

שרית ברנס, בובנאית מוכשרת מציגה איך להשתמש בשאריות של פורים ככלי חינוכי לחגים הבאים עלינו לטובה

שרון רוטר

ברנס, היא יזמית תוכן חינוכי, מנהלת את "אבני דרך", תוכן ארצישראלי מקורי וגם בובנאית חינוכית. בובנאית חינוכית זה מושג שהיא המציאה, במשך ארבע שנים היא למדה בובנאות במטרה להשתמש בכלי הזה כדי להעביר ערכים חינוכיים. הערך שברנס לרוב מעבירה הוא העברת מורשת טבע ואהבת הארץ.

ערך זה מגיע מתחילת חייה המקצועיים, אז עבדה כמדריכת טיולים עוד במדרשת הטיולים בחברון, לאחר שהביאה לעולם ארבעה ילדים הבינה שהדרכת טיולים כבר לא בשבילה ועברה עם כל הידע שצברה לעבוד בגנים. אך היא הרגישה שחסר לה כלי כדי להעביר אותו לילדים, הבובות נמצאו ככלי שלה.

ברנס משיקה בימים אלה בית ספר דיגיטלי לבובנאות, בארץ ישנם כבר בתי ספר כאלה, אך הם בדרך כלל מאפשרים לימודים קצרים של שנה- שנתיים ומתמקדים בעיקר בבניית הבובה מהפן האומנותי. החידוש שהיא מביאה לתחום הוא שימוש הבובות ככלי חינוכי במערכות החינוך. בבית הספר היא מלמדת כיצד לבנות בובות, אך גם כיצד להשתמש בהם בשיעור בגן או בבית הספר. "זה לא רק לעשות בובות אלא גם איך מעבירים הלאה ועושים שימוש" לדבריה.

באתר ובערוץ היוטיוב שלה תמצאו גם תוכן חינמי שמסביר איך לבנות בובות בבית ובגן, וגם כאן היא מדגימה לנו כיצד ניתן ליצור מכל דבר קטן בובה. בובת נודלאיש העשויה מנודל של בריכה, קופסת פריכיות ההופכת לבובה פרוותית, קופסת מסטיק, קערות פלסטיק ממשלוח המנות, גרב חסרת בן זוג. ברנס אומרת שמכל דבר ניתן לעשות בובה. עלינו רק להסתכל סביבנו ולראות למה יש פה שנפתח ויכול לדבר. "הרעיון הוא להתחיל לראות בובות בכל מקום, לפתוח את הראש. אפשר לעשות את זה עם ילדים מגיל 3 ולהכניס למשלוחי מנות למשל".

ברנס מביטה רחוק, ומציעה כי כבר נחשוב על ליל הסדר, באמצעות הבובות נוכל ליצור דמויות כמו משה רבנו, ארבעת הבנים ופרעה. דמויות אלה יעזרו לנו להעביר תכנים חינוכיים בדרך יצירתית עבור הילדים. היא מוסיפה "בכל חג שאנחנו רוצים להעביר לילדים מסר אנחנו לוקחים את הבובות והם כלי מדהים. מה שלבובות מותר לומר לא תמיד לנו מותר להגיד, מה שהבובות יכולות לעשות לא תמיד אנחנו יכולים לעשות. וזה כלי מדהים לדבר ולפתח איתו שיח, גם רגשי וגם חינוכי עם הילדים".

 

לחצו כאן להצטרפות לקהילת הוואטסאפ השקטה שלנו ותקבלו את כל העדכונים לפני כולם

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

שתף :

רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום